Na portáli BuzzFeed sa ľudí pracujúcich na tiesňovej linke 911 pýtali, aké sú ich najhoršie zážitky, ktoré počas služby zažili. Niektoré z nich sú naozaj desivé a pre operátorov sú tieto skúsenosti naozaj náročné. Obzvlášť, keď nemôžu robiť nič, len byť hlasom v telefóne, bez možnosti fyzickej pomoci.
Požiar a únos
Úlohou operátorov je v istých situáciách zabrániť ľuďom, aby do nebezpečenstva vbehli priamo. Prípad, ktorý opisuje používateľ, je naozaj hrozivý. „Môj najhorší hovor bol, keď pani utiekla z horiaceho domu a zavolala na 911, aby to nahlásila. Povedala mi, že jej manžel a dcéra sú stále vnútri. Pravidlo číslo jedna pre nás je, aby sme ľudí udržali vonku z horiacej budovy, keď sa už raz dostali von. Žena ale vbehla dnu. Zomrela spolu s jej rodinou. Bolo to len pár dní pred Vianocami,“ píše sa na portáli Yahoo.
Ďalší používateľ opisuje prípad staršej panej, ktorá žila sama a nemala nikoho, kto by ju ochránil. „V tom čase som začínal. Zdvihol som telefón a staršia pani povedala, že niekto bol v jej dome. Spomenula, že bola úplne sama a nemala nikoho, kto by ju ochránil. Povedala mi tiež, že sa skrývala, ale votrelec sa približoval. Potom som počul ticho. Neskôr som sa dozvedel, že ju uniesol a stále sa nenašla. Mávam nočné mory o tom dni a želám si, aby bolo niečo, čo som vtedy mohol urobiť.“
Zlá adresa či priznanie sa k vražde
Nie je nič horšie pre dispečera, ako keď dvihne telefón a v ňom sa ozve dieťa, ktoré sa snaží zohnať pomoc pre svoju matku. „Volalo dievča pre svoju matku, ktorá zažívala bolesti na hrudníku. Ubehlo asi desať minút, tak som zavolal sanitku. Odtiaľ mi povedali, že sú tam. Ukázalo sa ale, že dievča mi dalo omylom zlú adresu, keďže sa nedávno sťahovali. Bolesti v hrudi sa zmenili na ťažkosti s dýchaním. Nový čas príchodu bol desať minút. Matka prestala reagovať a dcéra plakala. Záchranári vykonali resuscitáciu, ale neprežila to.“
Sú ale prípady, keď volajúci nevolá, aby niekomu pomohol, ale aby sa priznal k ohavnému činu. Takýto prípad opísal ďalší používateľ pracujúci na tiesňovej linke. Volal muž, ktorý povedal, že práve zabil svoju sestru a brata. Dispečerka volajúceho držala na linke, aby si bola istá, že neutečie predtým, ako tam dorazí polícia.
Opísal jej, že všetci popíjali a hrali karty, keď sa zrazu strhla hádka, keď jeden z nich obvinil toho ďalšieho z podvádzania. „Dvaja súrodenci išli do postele, ale muž vstal. Nedokázal to nechať tak. Zastrelil každého z nich v ich posteli, kým spali a potom zavolal na 911.“
Niektoré telefonáty nie sú traumatizujúce z dôvodov spomenutých vyššie. Niektoré sú nepríjemné skôr zo emocionálneho hľadiska. „Raz som mal telefonát od 7-ročného dieťaťa, ktoré prišlo domov od kamarátov. Zistil, že jeho matka so sestrou sú preč. Zbalila ich a všetko v dome, kým jeho nechala samého bez novej adresy či iných informácií. Taktiež vypla svoj telefón, takže jediné číslo, na ktoré mohol zavolať, bolo 911. Snažil sa neplakať, ale jeho hlas sa triasol, keď sa ospravedlňoval, že zavolal. Nevedel, čo iné mal robiť a nemal inú rodinu.“
Ďalšie príbehy z tiesňovej linky nájdeš na druhej strane článku!