Nie je to len o úspešných inováciách a rekordných trhákoch, ktoré vyniesli svojim firmám milióny. Aj tie najväčšie spoločnosti sa museli vysporiadať s neúspešnými projektami. Tie najbizarnejšie nepodarené produkty majú dokonca svoju vlastnú výstavu, ktorá sa tentokrát koná v New Yorku.
Zakladateľ Samuel West povedal, že výstavu vytvoril s cieľom pomôcť verejnosti poučiť sa z neúspechu, čo je „základný aspekt pokroku a inovácií“. Zoznam obsahuje 159 položiek od veľkých technologických mien ako Apple, Google a Microsoft, ale nájdu sa tam aj potravinárske produkty ako Crystal Pepsi a Pringles bez tuku, ktoré si nenašli svojich fanúšikov.
Barbie s rastúcimi prsiami
Growing Up Skipper bola navrhnutá tak, aby sa vyvinula, keď si jej ľavú ruku otočil v smere hodinových ručičiek. Jej slogan znel „Dve bábiky v jednej pre dvojnásobnú zábavu“, no spoločnosť a média ju skôr považovali za zvrátený vtip ako hračku, uvádza Daily Mail.
Feministické skupiny následne následne vo veľkom proti bábike, ktorej dorastajú prsia keď má skrútenú ruku, protestovali. Mattel tento krok vedľa vypustil na trh v roku 1975. No po vlne kritiky ju už o dva roky musel stiahnuť.
Google Glass
Okuliare Google Glass boli verejne odhalené v apríli 2012 s veľkou fanfárou ako „inteligentné okuliare“, ktoré môžu zobrazovať informácie spolu s tým, čo používateľ vidí, pomocou optického displeja namontovaného na hlave.
Za cenu 1500 dolárov nepatrili medzi najlacnejšie. No hneď s prvými recenziami prišli aj prvé problémy. Kamera na ráme okuliarov v štýle Jamesa Bonda zapríčinila obrovskú vlnu kritiky, najmä pokiaľ ide o súkromie, právne a bezpečnostné obavy. Kritika spolu s ďalšími problémami, ktoré brzdili produkt, ako je vysoká cena a problémy so softvérom, prinútili Google v januári 2015 predaj ukončiť.
Samodeštrukčné DVD
Značka FlexPlay, ktorá bola vydaná v roku 2003, prišla na trh so svojími jednorazovými DVD diskami, ktoré by spôsobili revolúciu v sledovaní filmov. Spoločnosť vyvinula „samodeštrukčné“ DVD-čka, ktoré sa zmenili z červenej na čiernu za 48 hodín po vybratí z obalu.
DVD boli vyrobené pomocou špeciálneho lepidla, ktoré je citlivé na kyslík. Akonáhle je disk vystavený vzduchu, chemická reakcia spôsobí, že lepidlo stmavne. To zapríčinilo, že FlexPlay bol po dvoch dňoch nepoužiteľný. FlexPlay bol po dvoch dňoch nepoužiteľný. Vzhľadom na to, že si tieto disky nenašli svojich fanúšikov a ekológovia z nich neboli tiež dvakrát nadšený, spoločnosť ich v roku 2008 definitívne stiahla.
Do tohto zoznamu patrí aj napríklad číra Pepsi, elektrická maska ktorá ťa zbaví vrások či nefunkčné kreslo na cvičenie. Všetky tieto nepodarené produkty nájdeš v našej galérii.