Netflix ide zelenou cestou.Brainee/canva/
StoryEditor

Vieš si predstaviť spojenie ekológie a Netflixu? Spoločnosť podpísala megakontrakt, súvisí s elektromobilmi

Radomír Dohnal19.05.2023., 12:00h

Americký filmový priemysel ide s dobou. Spoločnosť Netlfix nadviazala partnerstvo s automobilkou General Motors, aby v seriáloch divákom ukázala viac elektromobilov.

Lajkuj Brainee.sk na

Chceš sa presadiť vo filmárskom priemysle a siahnuť si na Oscara? So scenárom alebo výkonmi hercov sa veľmi trápiť nemusíš. Od roku 2025 bude hlavné to, či vaše dielo spĺňa požadované kritériá Akadémie filmového umenia a vied. Teda či dostatočne odráža rozmanitosť publika.

Obnáša to okrem iného, ​​aby aspoň jednu z hlavných rolí obsadil herec alebo herečka z nedostatočne zastúpenej rasovej alebo etnickej skupiny. Aby 30 percent všetkých hercov vo vedľajších a menších rolách reprezentovalo etnickú a rasovú pestrosť, LGBTQ+ či osoby s kognitívnym alebo fyzickým postihnutím. A tiež, aby sa hlavná dejová línia, téma alebo príbeh filmu sústredila predovšetkým na tieto osoby, uvádza iDnes.cz.

Zelený filmový priemysel

Pestrosť a rozmanitosť treba divákom náležite servírovať nielen upravenými hereckými zostavami a zložením filmových štábov, ale aj dostatočne pokrokovými rekvizitami. Síce Akadémia filmových umení podmienku zobrazovania elektromobility na filmovom plátne zatiaľ ešte do súboru kritérií nezaradila. Táto téma je však dnes veľmi populárna.

To potvrdila aj streamovacia platforma Netflix. „Ľudia chcú na obrazovkách vidieť niečo, s čím sa môžu osobne identifikovať,“ uvádza Emma Stewartová , vedúca oddelenia udržateľnosti spoločnosti Netflix. 

image

Nevieš sa dočkať letných večerov? Prinášame ti prehľad noviniek, ktoré toto leto prinesie Netflix

„Diváci chcú, aby sa seriály a filmy dotýkali ich každodenných skúseností, výziev a starostí. A my sa snažíme autenticky a presne na tento ich dopyt reagovať,“ vysvetlila pre The Hollywood reporter. A keďže sa platforma môže pochváliť 232,5 miliónmi predplatiteľov po celom svete, v utváraní toho správneho názoru verejnosti zohráva oveľa väčšiu úlohu, než celá oscarová Akadémia filmových umení a vied.

Viac obnoviteľných zdrojov v záberoch

Z prieskumu trhu a diváckych ankiet vraj jednoznačne vyplýva, aká silná je pre predplatiteľov téma klimatických zmien. Vedenie spoločnosti Netflix sa preto rozhodlo svojou produkciou k tomu priblížiť.

Príkladom je aj ich iniciatíva Entertain to Sustain, ktorá ponúkla tvorcom filmov a televíznych programov prístup k radám expertom a obnoviteľným zdrojom energie. Ale aj tým, že sa priamo aktívne snažia obsadiť solárne panely, batériové systémy a autá do úlohy všedných rekvizít filmového deja.

Že to Netflix myslí naozaj vážne dokladá aj reklama, ktorú vyprodukoval spoločne s automobilkou Generel Motors. Herec Will Ferrell v tejto reklame vchádza do deja niekoľkých populárnych netflixových seriálov v batériových modeloch koncernu. V Cadillacu Lyriq zavíta do Bridgertonu a v GMC Sierra EV sa prechádza medzi zástupmi zombie v seriáli Armáda mŕtvych. Čím chcel Netflix povedať, že sa s elektromobilmi budú teraz diváci stretávať oveľa častejšie.

image

Seriál na Netflixe pomohol nájsť nezvestné dievča. Pred šiestimi rokmi ju uniesol príbuzný, o ktorom by si to nikdy nepovedal

Partnerstvo medzi spoločnosťou Netflix a GM si kladie za cieľ ovplyvniť kultúru a nadchnúť spotrebiteľa pre „plne elektrickú budúcnosť“. „Vytvárame ucelený plán pre zábavný priemysel, ktorý bude normalizovať elektromobily,“ zhrnula Emma Stewartová.

Portál Idnes.cz patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, do ktorého patrí aj Brainee.sk

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/veda/klimaticka-zmena, menuAlias = klimaticka-zmena, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
24. júl 2024 06:02