Čo sa ukrýva za odhalením Lochnesskej príšery.Twitter/_jakkrabbit/

Vedci opäť preskúmali slávne jazero Loch Ness. Konečne potvrdili to, na čo sa čakalo, skutočne v ňom žijú príšery

Miroslav Kamody31.08.2024., 08:00h

Príšery v jazere skutočné sú, no sú maličké a nemajú a nič spoločné s bájnym monštrom.

Jazero Loch Ness a jeho mýtické monštrum už desaťročia fascinujú konšpiračných teoretikov – no nový výskum priniesol niekoľko zaujímavých objavov, ktoré by mohli zmeniť pohľady ľudí na domnelý domov slávnej beštie.

Ako píše portál Indy100, najznámejším monštrom v spojení s jazerom pre lochnesská príšera, stvorenie zo škótskych povestí siahajúcich až do 19. storočia. Žiadny dôkaz o nej nebol nikdy odhalený a nová štúdia zistila, že v jazere skutočne môžu žiť „mini-príšery“, no nie väčšie stvorenie.

Chystá sa najväčšie pátranie po lochnesskej príšere všetkých čias. Pomôcť by mohla aj NASA

Jedinečné zariadenie

Štúdia z Aberdeenskej univerzity zahŕňala expertov, ktorí vôbec po prvýkrát pustili do jazera holografickú kameru. Zariadenie známe ako weeHoloCam dokáže zachytiť digitálne holografické obrázky, ktoré zobrazujú mikroskopické organizmy, neskôr vytvorené pomocou umelej inteligencie.

Aké sú teda tieto „mini príšery“, na ktoré tím narazil? V skutočnosti sú to zväčšené častice planktónu, ktoré ponúkajú lepší pohľad na zloženie jazera ako akýkoľvek predchádzajúci výskum. „Bola pre nás jedinečná príležitosť nasadiť weeHoloCam v sladkej vode, pretože sa používal iba v oceáne,“ povedal doktor Thangavel Thevar.

„Boli sme zvedaví, aká bude kvalita vody, najmä v nižších hĺbkach, keďže vieme, že priveľa rašeliny by mohlo brániť nahrávacej dráhe prístroja. Spustili sme však kameru na približne 200 metrov a mohli sme vidieť množstvo zaujímavých častíc, ktoré by nám v spolupráci s biológmi mali poskytnúť viac informácií o biodiverzite jazera Loch Ness.“

Toto fanúšikova príšery vidieť nechceli

„Mini-príšery“ možno nie sú úplne výsledkom, o ktorý sa konšpirační teoretici usilovali, a je zrejmé, že hon na príšeru z jazera Loch Ness je pre niektorých ešte stále v plnom prúde. Nedávno bola dokonca požiadaná aj NASA, aby obrátila svoju pozornosť z vesmíru na Škótsku vysočinu s cieľom pomôcť.

FOTO Toto vesmírne monštrum chrlí stovky hviezd ročne. Z nového objavu Webbovho teleskopu vám prebehne mráz po chrbte

Len dodáme, že podľa oficiálneho registra pozorovaní lochnesskej príšery bolo od prvého povrchového pozorovania expedície Sira Edwarda Mountaina v roku 1934 nahlásených viac ako 1 156 pozorovaní šelmy. Žiadny však s relevantnými dôkazmi.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false