Fitness influencer Jaxon Tippet bol tento mesiac na dovolenke, keď len pár dní po svojich 30. narodeninách nečakane zomrel na infarkt. Ako píše portál Futurism, Tippet predtým bojoval s užívaním steroidov.
V roku 2017 mu austrálsky súd Southport Magistrates Court uložil pokutu 4-tisíc dolárov (2 450 eur) za to, že bol prichytený s 250 tabletami steroidov, ampulkami s testosterónom, ihlou a injekčnou striekačkou ukrytými v spodnej bielizni.
Zničili ho steroidy
V epizóde podcastu Good Humans z roku 2022 si Tippet spomenul, že v prvom roku užívania steroidov nemal žiadne príznaky. No ako čas plynul, zažil postupný a zákerný posun. „Cítil som, ako sa môj zdravotný stav zhoršuje,“ povedal. „Bol som veľmi unavený. Bol som žltý v tvári, môj moč bol takmer oranžový... Nemohol som dosiahnuť erekciu.“
Od svojho očistenia Tipper zasvätil svoje účty na Instagrame a TikTok – ktoré majú spolu takmer 250-tisíc sledovateľov – na to, aby povzbudzoval ašpirujúcich kulturistov, aby sa starali o svoje duševné zdravie a boli pozitívni.
Jeho smrť však slúži ako pochmúrna pripomienka, že nereálne postavy fitness influencerov sa často dosahujú pomocou nebezpečných techník, ako sú extrémne diéty a používanie steroidov a rastových hormónov, ktoré sú zvyčajne extrémne nebezpečné.
Ľudia ich slepo nasledujú
Ešte horšie je, že tieto osobnosti sú medzi mladými ľuďmi mimoriadne populárne, čo vedie k riziku, že budú napodobňovať svoje idoly a zapoja sa do podobného nebezpečného správania. Príkladom je, že až príliš veľký počet fitness influencerov zomrie náhle a príliš mladých.
Napríklad len v minulom roku zomrel kulturista Illia Yefimchyk vo veku 36 rokov po rokoch užívania steroidov a trávenia dní konzumáciou 16 500 kalórií v snahe stať sa „najobludnejším kulturistom“ – spolu so svojimi kolegami kulturistami Antoniom Souzom a Neilom Curreym.
Na opačnom konci spektra, v roku 2023, raw food influencerka Zhanna Samsonová zomrela vo veku 39 rokov po tom, čo roky primárne jedla jackfruit (chlebovník) a durian. Inými slovami, je dôležité si zapamätať, že chytľavý obsah influencerov – bez ohľadu na to, či ide o najpôsobivejšie bicepsy alebo najhladšiu pokožku – nikdy nie je skutočným ukazovateľom zdravia.