Sociálne siete zaplavili AI influenceri.Instagram/Thalasya, Lilmiquela, Magazineluiza/
StoryEditor

Majú spolupráce so svetovými značkami a milióny followerov. Infuencerov, ktorých vytvorila umelá inteligencia, pribúda

Michal Čiernik06.05.2024., 14:30h

Ich úspechy by im závidel nejeden živý influencer. Výtvory umelej inteligencie sa na sociálnych sieťach objavujú stále častejšie.

Lajkuj Brainee.sk na

Vplyv umelej inteligencie na sociálne siete je nezastaviteľný. Modelky vygenerované rôznymi AI nástrojmi sú na nerozoznanie od živých žien. Zaplavili internet a najnovšie úž aj súperia o virtuálnu korunku krásy.

Nie sú to však len modelky. Šikovní tvorcovia vyrobili virtuálnych influencerov, ktorí môžu neobmedzene „cestovať“ po svete, či spievať svetové hity v kapelách vytvorených umelou inteligenciou.

image

Dokument od Netflixu čelí kritike. Tvorcovia mali použiť materiál vygenerovaný umelou inteligenciou, obviňujú ich z manipulácie

Na rozdiel od svojich ľudských náprotivkov sú AI influenceri k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a do spolupráce so značkami vnášajú nový, futuristický prvok.

Raketový nástup

Vzostup užívateľov vytvorených pomocou umelej inteligencie na Instagrame bol raketový. Podľa prieskumu Influencer Marketing Factory z roku 2023 60 percent respondentov priznalo, že využilo virtuálneho influencera. Stále nové a jednoduchšie nástroje na ich tvorbu pri tom umožnili, že si svoju postavu môžeš spraviť aj ty pomocou niekoľkých jednoduchých krokov.

image

ajpopulárnejšou AI tvárou na Instagrame je totiž Lu do Magalu, tiež známa ako „Lu“, ktorá má 6,9 miliónov sledovateľov.

Instagram/Magazineluiza/

Aby si však bol úspešný a konkuroval tým najlepším, chvíľu to určite potrvá. Najpopulárnejšou AI tvárou na Instagrame je totiž Lu do Magalu, tiež známa ako „Lu“, ktorá má 6,9 miliónov sledovateľov.

Predstavili ju v roku 2003 ako hlas platformy obchodného reťazca Magazine Luiza a odvtedy sa stala kultúrnou ikonou Brazílie. S takmer siedmimi miliónmi sledovateľov na Instagrame je Lu teraz celosvetovo najsledovanejším influencerom AI na platforme. Jej obsah siaha od unboxingov až po recenzie produktov a softvérové tipy.

Cestovateľka a začínajúca speváčka

S 2,6 miliónmi followermi je na druhom mieste Miquela Sousa, obecne známa ako lilmiquela. Ide o výtvor Trevora McFedriesa a Sari DeCou, pochádzajúcich z Downey v Kalifornii.

image

S 2,6 miliónmi followerov je na druhom mieste Miquela Sousa, obecne známa ako lilmiquela.

Instagram/Lilmiquela/

Na digitálnu scénu vtrhla v apríli 2016 a rýchlo sa stala kultúrnym fenoménom. So začínajúcou hudobnou kariérou má na konte populárne single ako „Not Mine“ a spoluprácu s Baauerom s názvom „Hate Me“. Miquela nezostala len vo svojej virtuálnej ríši. Vystupovala spolu so skutočnými celebritami ako Diplo, Millie Bobby Brown a Nile Rodgers.

Virtuálna kapela

Riot Games predstavuje K/DA, ďalší známy účet AI na Instagrame. Ide o virtuálnu kapelu, ktorá v tomto smere započala digitálnu revolúciou.

Skupina zahŕňa členov Ahri, Evelynn, Kai‘Sa a Akali, ktorí zabávajú svojich divákov digitálnym rapom.

Všestranná Thalasya

Thalasya pochádzajúca z Jakarty v Indonézii debutovala na digitálnej scéne 21. októbra 2018. Je známa svojou láskou k cestovaniu, móde a hudbe a na Instagrame má približne pol milióna fanúšikov.

image

Thalasya pochádzajúca z Jakarty v Indonézii debutovala na digitálnej scéne 21. októbra 2018.

Instagram/Thalasya/

Thalasya podporuje rôzne odvetvia vrátane gastronómie, zdravia a voľného času, čo odráža jej dobrodružného ducha. Po boku Zeline spoluvlasní Yipiiiii, obchod s elegantným oblečením, ktorý predvádza svoju podnikateľskú stránku.

Thalasya, ktorú vytvorilo Magnavem Studio a podieľa sa na hudbe s Ind Alliance, je viac než len virtuálna postava. je všestranným talentom, ktorý spája digitálny svet so skutočnými vášňami a záujmami.

Štýlová Japonka

V tomto rebríčku nemôže samozrejme chýbať ani Japonsko. V tejto krajine rezonuje umelou inteligenciou generovaná influencerka Imma.

Imma stelesňuje modernú japonskú estetiku v kontraste so svojím charakteristickým ružovým účesom. Jej záujmy siahajú od módy až po filmy, takže je zmesou rôznych kultúr.

So stovkami tisícok sledovateľov na Instagrame Immin vplyv prekračuje hranice. Značky a médiá na celom svete sa dožadujú spolupráce s touto ikonou digitálneho štýlu. Napríklad sa objavila v kampani spoločnosti Lenovo, Ikea, Magnum či Prada.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/influenceri, menuAlias = influenceri, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
19. november 2024 20:13