Nela Slováková patrí medzi najkontroverznejšie osoby, ktoré sa pohybujú na českom internete. Síce ju mnohí vnímajú ako influencerku a takzvanú profesionálnu celebritu, ona sa najčastejšie profiluje ako podnikateľka. Preslávili ju predovšetkým plavky, ktoré predáva pod značkou Neonky. Teraz k nim pridala aj vaporizéry, píše Barbora Bahníková z portálu Antiyoutuber.
Slováková pred pár dňami na Instagrame zdieľala video, v ktorom ukazuje nové vaporizéry s názvom HOT or NOT. Nechala ich sama vyrobiť a nerozhodla sa tak pre predaj elektronických cigariet inej značky. Mali by byť bez nikotínu, ponúka ich v šiestich rôznych príchutiach medzi ktoré patrí napríklad melón či jablko. Každá z nich stojí 239 korún (9,80 eura) a údajne vydrží až 700 potiahnutí. Ponúka ich na vlastnom e-shope Neonky.
Absolútne dno?
„Koniec smradľavým cigaretám! Vapík je veľmi maličký, vhodný do vrecka aj do mini kabelky. Chuť je veľmi intenzívna a ak by ste nevedeli informáciu, že sú vapíky bez obsahu nikotínu, nespoznali by ste to,“ píše Slováková na Instagrame. Dodáva, že sa z vaporizérov ľahko poťahuje a dym je veľmi hutný. Na ich výrobe údajne pracovali celý rok.
Propagácia vaporizérov samotná je medzi užívateľmi na sieťach veľmi kritizovaná a ich predaj o to viac. Ani Slováková u mnohých sledujúcich nevzbudila pozitívne reakcie. „Vždy si hovorím, to už musí byť to absolútne dno. A potom sa objaví vapík,“ píše jeden z užívateľov na Instagrame.
„Ako hlboko to indivíduum môže ešte klesnúť,“ pýta sa iný. Mnoho z nich je presvedčených o tom, že sa Slováková snaží zarobiť v podstate na čomkoľvek a produkty, ktoré ponúka, nie sú v mnohých prípadoch ani etické.
Dlhoročná kritika
Redakcia Antiyoutuber kontaktovala Slovákovú s otázkami, prečo sa predaj vaporizérov rozhodla, ako dlho trval ich vývoj a prečo sa tiež rozhodla vyrábať svoje vlastné. Do doby zverejnenia článku však nereagovala.
Prečo ale Slovákovú používatelia na sieťach tak kritizujú? Pravdepodobne za to môže kauza s rúškami z roku 2020, kedy sa začínali objavovať informácie o pandémii ochorenia Covid-19. Slováková vtedy ponúkala rúška s aktívnym striebrom za 289 korún (11,80 eura) a sľubovala ochranu pred ochorením. Za viac ako 500 korún (vyše 20 eur) predávala aj antibakteriálne gély.
Vtedy tiež tvrdila, že účinky jej rúšok testovala Univerzita Tomáša Baťu v Zlíne. Svoje tvrdenia tiež podporila protokolom z univerzity, ale čoskoro sa ukázalo, že o oficiálny univerzitný dokument nejde. Vtedy sa proti nej obrátil nespočet užívateľov na sieťach a mnohí tvrdili, že neľahkú situáciu využíva na zbohatnutie. Práve kvôli tomu odvtedy medzi mnohými prevláda názor, že Slováková urobí čokoľvek pre to, aby zarobila.