Že sa Instagram stal miestom, kde si celebrity, športovci a influenceri prichádzajú cez reklamy a platené partnerstvá na obrovské sumy, je známa vec. Web Hopper HQ teraz ako každý rok vydal svoj zoznam tých , ktorí si zarobia najviac, a to skrze jediný príspevok na populárnej sociálnej sieti.
Prvé meno asi nikoho neprekvapí. Cristiano Ronaldo si za jediný post môže vypýtať pokojne aj tri milióny eur. Je totiž absolútne najpopulárnejším človekom na Instagrame. Jeho profil sleduje vyše 600 miliónov ľudí.
Populárny futbalista, ktorý momentálne hrá za saudskoarabský Al-Nassr má spoluprác hneď niekoľko. Propaguje kryptomenovú burzu Binance, futbalovú aplikáciu LiveScore, ale aj mnoho ďalších. Propaguje napríklad aj turizmus v Saudskej Arábii, sieť hotelov Pestana, kde niektoré dokonca nesú aj jeho meno. Koľko si Ronaldo za jeden príspevok, kde niekoho odporúča, môže zarobiť? Podľa Hopper HQ si za jeden post účtuje 3,2 milióna dolárov.
Na druhom mieste za Ronaldom je jeho dlhoročný rival Lionel Messi. Ani on s reklamnými príspevkami na svojom profile nešetrí. Je ambasádorom značky OrCam, ktorá vytvára technológie, ktoré pomáhajú napríklad ľuďom s dyslexiou. Propaguje ale aj športovú značku adidas a paradoxne aj on láka na turizmus v Saudskej Arábii. Zdieľal aj propagačné príspevky amerického pivovaru Budweiser a mnoho ďalších. Za jeden post by si mal účtovať vyše 2,5 milióna dolárov.
Tretia je Selena Gomez
Tretia je americká speváčka a herečka Selena Gomez. Tá je však oproti dvom spomínaným futbalistom o niečo menej komerčná. Na svojom osobnom profile totiž propaguje prevažne iba svoju vlastnú značku kozmetiky Rare Beauty. Príspevky s inými značkami sú na jej profile ojedinelé, v poslednej dobe zdieľala napríklad iba rad samoopaľovacej kozmetiky Dolce Glow. Za svoj príspevok si tiež účtuje okolo 2,5 milióna dolárov.
V prvej dvadsiatke sú potom aj všetky sestry Kardashianove a Jennerove, ďalej napríklad speváčky Beyoncé, Ariana Grande či Katy Perry, ale aj futbalista Neymar.Najlepšie zarábajúci aziat na Instagrame je podľa tohto rebríčka indický hráč kriketu Virat Kohli. So svojimi 255-miliónmi sledujúcich je na 14 mieste a za jeden príspevok si má účtovať 1,3 milióna dolárov.
Hopper HQ vydáva zoznam pravidelne každý rok. Okrem všeobecného zoznamu vydáva potom aj čiastkové, kde sa zameriava na jednotlivé odvetvia šoubiznisu. Tento rok potom pripravuje aj zoznam, kde zverejní najbohatších influencerov vytvorených umelou inteligenciou.