Elie Stallard je na sociálnej sieti TikTok známa ako @travelswithels a svojich necelých 12-tisíc sledovateľov pravidelne zásobuje tipmi a skúsenosťami ohľadom cestovania. Jedným zo svojich posledných príspevkov však vytvorila virál, ktorý videlo viac ako 600-tisíc ľudí, píše britský Independent.
„Jednou z najčastejších otázok, ktoré dostávam, je, ako si môžem dovoliť cestovať,“ hovorí v príspevku. „Takže vám ukážem, ako môžete cestovať zadarmo.“ Ukázalo sa, že je to pomerne jednoduché: stačí si stiahnuť aplikáciu Worldpacker a začať zbierať dobrovoľnícke skúsenosti vo viac ako 140 krajinách po celom svete.
Použila aj niekoľko príkladov
„Funguje to tak, že dobrovoľne dáte časť svojho času denne a oni vám na oplátku dajú zadarmo jedlo a ubytovanie,“ vysvetľuje Stallard vo svojom príspevku, ktorý za pár dní získal viac ako 70-tisíc lajkov.
Elie uviedla aj konkrétny príklad zo surfového kempu v Asturias v Španielsku. V tomto konkrétnom prípade skončila pomoc s marketingom výmenou za posteľ v nocľahárni, za bezplatné raňajky, zľavnené nápoje a ďalšie menšie výhody.
@travelswithels The best travel hack🤩 link to @Worldpackers in my bio #travel #cheaptravel #traveltok #fyp ♬ Afraid To Feel - LF SYSTEM
Ďalšie skúsenosti dostupné v aplikácii Worldpacker siahajú od starostlivosti o deti, propagáciu večierkov, správy sociálnych médií až po záhradníctvo, pričom Worldpacker poskytuje členom núdzové poistenie v prípade, že zážitok nedopadne tak, ako bolo vopred dohodnuté.
Ďalší tip, ktorý stojí za vyskúšanie
Na konci príspevku Elie prezrádza, že nasledujúci deň cestuje do Guatemaly, aby sa cez Worldpacker mohla venovať práci na jachte. Aby toho nebolo málo, máme pre teba ešte jeden tip na bezplatné cestovateľské zážitky. Vlogerka Jen zdieľa tipy na šetrenie peňazí v profile @SmartyPantsFinance.
Tá hovorí, že počas dovolenky môžeš vďaka jednému šikovnému triku zostať bývať v luxusných boxoch a večerať v honosných reštauráciách. „Od roku 2004 nakupujem ako mystery shopper v hoteloch po celom svete a po celých Spojených štátoch,“ prezradila v nedávnom videu.
Mystery shopperi sú tajní zákazníci, ktorých posielajú maloobchodníci, prieskumníci trhu a ochrancovia spotrebiteľov, aby otestovali zákaznícke služby značky – napríklad hotela alebo leteckej spoločnosti – a podali o tom správu.