Leonore Gewesseler, poslankyňa zo strany Zelení a rakúska ministerka životného prostredia, propagovala túto novú akciu na festivale Frequency Festival v meste St Pölten. Sama mala dokonca vlastné dočasné tetovanie s nápisom „Gewessler sa ujíma vedenia“, pričom trvala na tom, že propagácia bola úspešná bezproblémová.
Návštevníci festivalu boli vyzvaní, aby si dali vytetovať „klimatický lístok“ a na oplátku dostanú celoročný lístok na verejnú dopravu po Rakúsku zadarmo. Tí, ktorí stoja za kampaňou, hovoria, že si zatiaľ dali názov vytetovať šiesti ľudia, traja na každom festivale kde sa stan objavil. Účastníkom podujatí, kde sa stan objavil, boli bezplatne ponúknuté aj ďalšie tetovacie návrhy súvisiace s verejnou dopravou, udržateľnosťou a klimatickými zmenami, uvádza portál Euronews.
Ročný lístok je možné použiť na takmer všetku verejnú dopravu v Rakúsku, vďaka čomu môžu ľudia cestovať po celej krajine len za 3 eurá na deň so zľavami pre mladých ľudí, seniorov a ľudí so zdravotným postihnutím. Lístok inak stojí 1 095 eur ročne a momentálne ho má okolo 245 000 ľudí.
Politická kampaň
Na sociálnych sieťach kritizovali kampaň za to, že podporuje nezodpovedné správanie mladých ľudí. „Je to zodpovedné? Motivovať mladých dospelých k tetovaniu?“ spýtal sa jeden používateľ Instagramu. Účet Klimaticket jednoducho odpovedal „osobnou zodpovednosťou“.
Kritici tiež obvinili Gewesslerovú z používania kože mladých ľudí na reklamu jej politiky. Henrike Brandstötter, poslankyňa za rakúsku liberálnu stranu NEOS, tiež povedala, že „ponúkať ľuďom peniaze za to, že im pod kožu dajú reklamu, odhaľuje neprijateľný pohľad na ľudskosť zo strany ministra vlády“.
Gewessler však pre miestnu televíznu stanicu povedala, že kampaň bola „vykonaná s veľkou starostlivosťou“. Organizátori sa spoliehali na to, že návštevníci festivalu nebudú počas dňa až tak opití, keďže sa tetovalo len počas denného svetla. Gewessler poukázala tiež na to, že označenia sú „ponúkané iba ľuďom starším ako 18 rokov“. Povedala tiež, že väčšina ľudí, ktorí si dali tetovanie, už nejaké mala.
Zástupcovia spoločnosti, ktorá predáva klimatický lístok, tiež pre miestnu tlač uviedli, že spätná väzba na festivaly bola „extrémne pozitívna“ a kampaň mala dobrý ohlas. V tomto roku momentálne nie sú naplánované žiadne ďalšie podujatia, a zatiaľ si nie sú istí, či sa ponuka bezplatných vstupeniek zopakuje aj v roku 2024.