Plague Inc.Ndemic Creations/
StoryEditor

Autor hry Plague Inc. prehovoril: Vidieť všetky tie fiktívne veci v reálnom svete bolo veľmi nepríjemné

iDnes.cz06.06.2022., 11:00h

Zatiaľ čo sa veľa ľudí počas pandémie koronavírusu muselo vysporiadať so strachom o život aj o svoju ekonomickú budúcnosť, prevádzkovatelia populárnej hry Plague Inc. zažívali kvôli nevídanému prírastku nových hráčov rekordné obdobie.

Lajkuj Brainee.sk na

Stratégia Plague Inc. vyšla už pred desiatimi rokmi a dočkala sa celosvetovej popularity, posledné dva roky však boli pre jej autorov rekordné. Je to trochu zvláštne, ale v čase, keď sa na nás zo všetkých strán valili desivé informácie o nezastaviteľnom šírení vírusu a prísne opatrenia prakticky paralyzovali celú spoločnosť, nachádzali mnohí úľavu v hraní hry, ktorej cieľom je vyhladiť ľudstvo pomocou smrtiaceho vírusu, píše Honza Srp pre iDnes.

{article}70442{/article}

Choroby hre vždy pomáhali

Zakladateľa štúdia Ndemic Jamesa Vaughana to však až tak neprekvapilo. Plague Inc. bol populárnejší vždy, keď ľudia vo veľkom ochoreli. Napríklad v Japonsku sme videli veľké nárasty hráčov zakaždým, keď nastala chrípková sezóna. Keď sa v roku 2015 šírila ebola, rástli počty hráčov celosvetovo,“ odpovedal pred pár dňami na otázku fanúšika počas svojho vystúpenia na Reddite.

Napriek tomu ho skutočnosť, že osem rokov stará hra krátko po vypuknutí covidovej pandémie zborila všetky doterajšie rekordy v počte hráčov, zarazila. Táto vlna trvalo zhruba mesiac a netýkala sa však iba Plague Inc. „Všimol som si, že sa to deje aj rovnako tematicky zameraným filmom, seriálom aj doskovým hrám. Ľudia naozaj túžili zistiť informácie, a tak sa obracali prakticky na akékoľvek zdroje, z ktorých by sa mohli o pandémiách niečo dozvedieť,“ vysvetľuje si tento trend.

{embed_photo}36370{/embed_photo}

Fiktívne veci boli zrazu reálne

Z neočakávanej popularity mal však zmiešané pocity. „Slovo rozpačitý to nevyjadruje dostatočne. Vidieť všetky tie fiktívne veci, čo som do hry pridal, v reálnom svete, bolo veľmi nepríjemné. Chcem aby moje hry mali úspech preto, že sú dobré, nie kvôli globálnej pohrome,“ snažil sa obhájiť pred fanúšikmi, že z celej katastrofy finančne profitoval. Nečakane nadobudnuté prostriedky sa však rozhodol využiť pre dobrú vec.

Ešte než sa z covidu stal celosvetový problém, kontaktoval vraj lekára a vedca, aby mu poradili, ako by mohol pomôcť. Okrem toho, že potom poslal štvrť milióna dolárov Svetovej zdravotníckej organizácii WHO, vytvoril aj novú verziu hry, v ktorej máš naopak za cieľ vyčíňanie pandémie zastaviť. Tá síce nie je tak zábavná ako originál, na druhú stranu obsahuje množstvo skutočne použiteľných informácií.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/zabava/hry, menuAlias = hry, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. december 2024 07:06