RECENZIA Nový Hunger Games odhalil kruté začiatky brutálnych hier.Lionsgate

RECENZIA Odhalili kruté začiatky brutálnych hier. Balada o hadoch a vtáčatkách je pre fanúšikov povinnou jazdou

Michal Čiernik21.11.2023., 16:12h

Dvanásť krajov v postapoklyptickej zemi Panem znovu otvorilo svoje prísne strážené hranice a pozvalo fanúšikov nahliadnuť do histórie krvavých Hier o život. Príbeh odohrávajúci sa desať rokov po povstaleckej vojne je zameraný na osud neskoršieho tyranského prezidenta Coriolanusa Snowa.

Lajkuj Brainee.sk na

Po ôsmich rokoch sa populárna séria Hunger Games opäť vracia do kinosál a fanúšikovia vo veľkom zdvíhajú tri prsty k oblohe. V novom filme od Francisa Lawrencea, ktorý režíroval aj posledné tri filmy, však obľúbenú Katniss a ani tento symbol neuvidíme. Príbeh The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes sa odohráva 64 rokov pred udalosťami prvého filmu, alebo keď chceš, desať rokov po prvej povstaleckej vojne.

Ústrednou postavou v tomto prequeli je 18-ročný Coriolanus Snow, syn jedného zo zakladateľov Hier o život a vojnového hrdinu Crassusa Snowa. Po jeho smrti počas prvého povstania dištriktov, sa však vznešená rodina utápala v chudobe. Mladý Coriolanus ako člen prestížnej Akadémie v Kapitole sa však za každú cenu smaží vrátiť stratené bohatstvo a slávu svojmu rodu.

image

VIDEO Pozri si prvý trailer k novému filmu zo sveta Hunger Games. Čo všetko vieme o chystanej Balade o hadoch a vtáčatkách?

Jediným spôsobom, ako by to mohol dokázať, je vyhrať vysoký grant za najlepšieho študenta v ročníku. V rámci tejto súťaže boli 24 najlepším študentom Akadémie pridelené dva tucty vybraných účastníkov desiateho ročníka Hier o život. Vedenie tejto brutálnej súťaže, na čele s doktorkou Volumniou Gaul (Viola Davis), sa pre tento krok rozhodlo kvôli upadajúcemu záujmu o hry.

Speváčka z 12 kraja

Cieľavedomý Snow dostal ako svoju zverenkyňu Lucy Grey Baird vybranú z dvanásteho kraja. Celý Kapitol zaujala táto mladá rebelka hneď zo začiatku, a to nie len krásnym spevom. Inovatívny Coryo, ako Snowa prezývala jeho sesternica Tigris, už od začiatku pristupoval k Lucy inak ako ostatní, za čo si nazbieral potrebné plusové body, ako u riaditeľky hier Gaulovej, tak aj u bojovníčky z dvanásteho kraja.

Lucy síce nevynikala v boji, no svojim spevom to dokonale nahradzovala a koniec koncov v Hrách o život nejde až tak o život ako poriadnu šou. Na stvárnenie tejto postavy si tvorcovia filmu vybrali skvelú herečku a speváčku Rachel Zegler, držiteľku zlatého glóbusu za debutovú úlohu v muzikálovej adaptácii Stevena Spielberga West Side Story. Jej spevácke skúsenosti sa perfektne zladili z piesňami od skladateľky Maiah Wynne. Okrem nových songov diváci započujú vo filme aj známu pieseň The Hanging Tree.

image

Príbeh The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes sa odohráva 64 rokov pred udalosťami prvého filmu, alebo keď chceš, desať rokov po prvej povstaleckej vojne.

Lionsgate

Okrem tejto piesne sme sa mohli s odkazmi na pôvodné filmy a na legendárnu Katniss stretnúť pomerne často. Na jednej strane je to logické, no v istých momentoch bolo tých odkazov na jednej kope až príliš, čo nám prišlo v niektorých prípadoch trochu silené.

Snowova stopa

Spomínané netradičné nápady mladého Snowa sa stretli s veľkým úspechom a mnohé z nich sa do hier viac či menej úspešne aplikovali. Príkladom je prvé použitie dronov na posielanie darov pre hráčov. Tento nápad sa zrodil v ešte neskazenej a mierumilovnej Coryovej hlave. Celkovo desiaty ročník Hier o život sa bude skôr páčiť divákom, ktorý obľubujú surovú a jednoduchú mäsiarčinu.

Postupom času sa však z Coriolanusa stával ten nadradený krutý Snow. Práve tento prerod mal byť hlavnou tému filmu a práve túto časť filmoví tvorcovia a ani samotný predstaviteľ Coriolanusa Tom Blyth podľa nás úplne nezvládli. Okrem niektorých pridlhých a zbytočných scén bolo vidno aj v tých kľúčových, že pre 28-ročného herca je toto prvá väčšia filmová úloha.

Dlhý, ale povedal všetko čo chcel

157-minútový film je rozdelený do troch kapitol, ktoré sa snažia ukázať jednotlivé obdobia Snowovho charakteru. Niektoré scény sú však nudné, ako predpoveď počasia v podaní prvého moderátora Hier o život, keď čakal na ďalšiu vraždu.

V druhej a tretej kapitole sa tvorcovia snažili vysvetliť čo najviac, v čo najmenšom možnom čase a naopak - podľa nás zbytočným veciam dávali až príliš veľa priestoru. V konečnom zúčtovaní však svoj cieľ splnili a fanúšikom krvavých Hier o život priniesli podarený pohľad do histórie Panemu a prezidenta Snowa.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/zabava/filmy, menuAlias = filmy, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
26. apríl 2024 05:31