MarvelsMarvel Entertainment/Youtube

RECENZIA Marvels pôsobí, ako keby ho rozprávali tri „najlepšie kamarátky“

iDnes.cz11.11.2023., 14:13h

Štúdio Marvel sa znovu pokúša dostať do sedla, tentokrát s pokračovaním filmu Captain Marvel z roku 2019. Druhá časť nesie názov Marvels a je celkom v duchu „girl power“ – na výraznejšiu mužskú postavu tu snáď okrem Nicka Furyho prakticky nenarazíš.

Lajkuj Brainee.sk na

To, čo je povedané vyššie, platí za predpokladu, že od Marvels prakticky nič nečakáš. Potom budeš pomerne príjemne prekvapený. Režisérka a spoluscenáristka Nia DeCosta, pre ktorú ide o prvú marvelovskú zákazku, totiž zvolila sympatický prístup. Celý film pôsobí ako akási fan fiction. Skratka, ako keby si tri kamarátky, veľké fanúšičky Marvelu a predovšetkým Carol Denvers alias Captain Marvel (znovu ju hrá Brie Larson), sadli u jednej z nich v izbe na posteľ a začali vymýšľať vlastný príbeh z tohto sveta. Čím šialenejší nápad, tým lepšie, píše sa na portáli iDnes.cz.

Rodinné vzťahy, nič nové

V tomto duchu je úvodná, bleskovo zostrihaná a možno chvíľami až trochu mätúca pasáž, v ktorej si Kamala Khan v podaní Iman Vellani (fanúšikovia MCU ju poznajú zo seriálu Ms. Marvel) vymýšľa a kreslí vlastný marvelovský komiks. Potom sa film chvíľu tvári vážne, ale s pribúdajúcimi minútami je jasné, že Niu DeCostu zaujíma všetko iné, len nie ústredná dejová línia, ktorá opäť variuje klasické komiksové rekvizity: neporiadok v časopriestore, démonický záporák, svetu hrozí zničenie a tak ďalej. V druhom pláne sa potom riešia rodinné vzťahy, spolupatričnosť, čo tiež v tomto žánri nie je žiadna novinka.

Oveľa zábavnejšie je sa filmom len tak „prechádzať“ a vyberať si z neho jednotlivé momentky. Napríklad keď do tréningu ústredného tria - Captain Marvel, Ms. Marvel a Monica Rambeau – znie skladba Intergalactic od Bestie Boys, alebo keď sa dej v jednom okamihu presunie na planétu, na ktorej obyvatelia medzi sebou komunikujú spevom a tancom. Hneď sme vo svete fantázie Miloša Macourka alebo scenáristov pamätného maďarského kresleného seriálu Nezvyčajné dobrodružstvá Aladára Miazgu.

V takej chvíli je jasné, že Nia DeCosta rozhodne neberie marvelovský svet vážne a dokáže si z neho v rámci možností robiť srandu. Ale nerobí to tak na silu ako napríklad Taika Waititi vo svojich prestrelených Thoroch, ale elegantnejšie a ladnejšie. Aj tak občas divák s neveriacim úsmevom pozerá, či sa mu to nesníva. Napríklad keď majú v jednej zásadnej scéne hlavné slovo mačky a na soundtracku buráca ária Memory z muzikálu The Cats.

image

RECENZIA: Zabudni na filmy aj komiksy, Spider-Man je najlepší v novej hre, ktorú si okamžite zamiluješ

Film je oddychovka

Pochopiteľne, je potrebné náležite sa naladiť. Všetky kritické výčitky smerom k okatému nadbiehaniu cieľovej skupine, miestami infantilné vtipy alebo nedostatočne démonická záporačka – no, Thanos nie je každý deň – to všetko je legitímne a pochopiteľné. Ako svižná oddychovka s veľmi rozumným trvaním, len 105 minút, Marvels fungujú lepšie, než skeptik pred vstupom do kina očakával.

Portál iDnes.cz patrí do portóflia vydavateľstva Mafra, do ktorého spadá aj Brainee.sk

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/zabava/filmy, menuAlias = filmy, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
29. apríl 2024 17:18