Séria Call of Duty je už dlho braná ako štandard herného mainstreamu. Už skoro dvadsať rokov je u hráčov pálčivou témou v diskusiách. V skutočnosti si ju kvôli jej obrovským produkčným hodnotám z času na čas zahrá rád takmer každý, ide totiž o akýsi ekvivalent hollywoodskych akčných blockbusterov, píše Honza Srp z portálu iDnes.
Podľa pôvodných informácií nemalo tohtoročné Call of Duty vôbec vyjsť, na jeho prípravu vraj nebol dostatok času. Nakoniec sa však vydavateľstvo Activision Blizzard rozhodlo, že pred plánovanou akvizíciou Microsoftom svoju kľúčovú značku ešte naposledy poriadne vyžmýkajú a namiesto plánovaného DLC z Modern Warfare III urobili regulárny „veľký“ diel, predávaný za plnú cenu.
Odfláknutá hra
Zodpovední manažéri tak možno splnili podmienky na vyplatenie odmien, zároveň tým však značne podkopali dôveru hráčov, ktorí totiž dostali na prvý pohľad podradný titul. Príbehová kampaň pôsobí vyložene odfláknuto, multiplayerová časť síce zabaví, oproti minulému roku však prináša len minimum zmien. Mizériu podčiarkuje príšerná inštalácia, ktorá si z HDD odhryzne viac ako 200 gigabytov.
Hráči sa hnevajú na štúdio Sledgehammer Games, to je v tom však zrejme nevinne. Na verejnosť sa dostávajú informácie o tom, že na vývoj mali iba 18 mesiacov, teda len polovicu štandardného času na vývoj predchádzajúcich dielov.
Najnižšie hodnotenie v histórii
Nech už za to však môže ktokoľvek, reakcie sú jednoznačné. Hra má od kritikov na Metacriticu pridelené skóre 50 bodov zo sto, čo je najmenej v histórii série. Prepadli sa aj predaje. Kvôli spoločnej integrácii s free 2 play odbočkou Warzone je ťažké merať počet hráčov na Steame, v porovnaní s minulým rokom však došlo v tomto ohľade k významnému prepadu.
Podľa analytickej spoločnosti GFK sa v Británii prepadol predaj krabicových verzií o štvrtinu. Nezostáva než dúfať, že si Microsoft nabudúce kvalitu postráži lepšie, ďalší podobný problém totiž hráči nemusia prehryznúť.
Portál iDnes.cz patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, do ktorého spadá aj Brainee.