Na dne oceánu vedci našli zvláštne „mimozemské“ diery.Facebook/NOOA Ocean Exploration

Na dne oceánu výskumníci našli zvláštne „mimozemské“ diery. Nikto nevie, ako sa tam objavili

kov14.08.2022., 13:00h

Pre výskumníkov tento fakt zdôrazňuje, že stále existujú medzery v našom základnom chápaní ekosystémov.

Výskumníci objavili sériu záhadných, „dokonale zarovnaných“ otvorov vyrazených do morského dna približne 2,6 kilometra pod hladinou oceánu a nemajú potuchy, kto alebo čo ich vytvoril.

Záhadné diery

Podivné diery si všimla posádka lode Okeanos Explorer Národného úradu pre oceán a atmosféru (NOAA) pri skúmaní Stredoatlantického hrebeňa - z väčšej časti nepreskúmanej oblasti morského dna, ktorá je súčasťou najväčšieho pohoria na svete, píše web Live Science

Desíte sa účtov za energie? 5 jednoduchých tipov, ako doma spotrebovať menej vody

Fotografie ukazujú, že diery sú usporiadané v priamke a zdá sa, že všetky sú od seba v podobnej vzdialenosti. Ďalšou pozoruhodnou charakteristikou dier je, že všetky sa zdajú byť obklopené malými hrudkami sedimentu, čo naznačuje, že boli vykopané.

Vedci z NOAA boli svojim objavom takí zmätení, že sa dokonca obrátili na sociálne siete, aby zistili, či niekto z používateľov nemá hypotézu, čo presne by mali fotografie zachytávať, informuje Newsweek

„Myslím si, že ide o malú trhlinu na povrchu, ktorá umožnila únik plynov,“ napísal jeden z používateľov na Facebooku. „Povedal by som, že ich vytvorili hviezdovky," hádal iný užívateľ.

Únik plynov alebo mimozemšťania?

Ďalší používateľ prišiel s oveľa divokejšou teóriou. Podľa neho je príčinou záhadných dier „buď mimozemské plavidlo, alebo podvodné plavidlo, ktoré pravdepodobne nelegálne hľadá niečo pod pieskom“.

„Dostali sme rôzne odpovede, od mimozemšťanov cez neznámy druh krabov až po plyn stúpajúci spod morského dna a ďalšie," vyjadril sa úrad v tlačovej správe.

V každom prípade je pôvod otvorov stále neznámy. Pre výskumníkov tento fakt zdôrazňuje, že stále existujú medzery v našom základnom chápaní ekosystémov.

Nie je to prvýkrát

Nie je to prvýkrát, čo boli v tejto oblasti pozorované diery; dvaja námorní vedci z americkej Národnej služby pre morský rybolov tiež zbadali počas potápania v roku 2004 záhadné priehlbiny na dne oceánu.

V tom čase dvaja morskí vedci, Michael Vecchione a Odd Aksel Bergstad predložili teóriu, že diery vytvoril organizmus žijúci v sedimente. Výskumníci pomenovali diery „lebensspuren“ alebo „stopy života“.

Posádka lode Okeanos Explorer je súčasťou expedície Voyage to the Ridge 2022, ktorá prebieha od mája a má sa skončiť v septembri. V rámci výskumu námorní vedci používajú robotické vozidlá, ktoré sa dokážu ponoriť do hĺbky až 6-tisíc metrov.

„Počas ponorov očakávame, že preskúmame hlbokomorské biotopy koralov a húb, potenciálne hydrotermálne prieduchy a zaniknuté systémy polymetalických sulfidov, zlomové a riftové zóny a vodný stĺpec," uzatvárajú výskumníci. Expedícia svoje ponory denne streamuje na internete.

24. apríl 2024 11:40