Ashley Beauchamp je hudobník z Londýna. Keď na stránkach doručovacej služby hľadal svoj stratený balíček z IKEY, rozhodol sa pri hľadaní odpovedí využiť chatbota s umelou inteligenciou, ktorého DPD využíva už niekoľko rokov. „Požiadal som ho, aby ma prepojil na človeka, ktorý mi o zásielke povie niečo viac, ale on odpovedal, že nemôže,“ povedal portálu ITV News.
Preto sa rozhodol zistiť, či mu robot poskytne aspoň nejaké ďalšie odpovede. Začal tým, že ho požiadal o vtip. Keď mu robot jeho prianie splnil, muzikant sa ho spýtal, či vie nadávať. Chatbot odpovedal, že má byť zdvorilý a profesionálny, ale keď bol vyzvaný na nerešpektovanie pravidiel od zákazníka, bez problémov to splnil.
Báseň o najhoršom chatbotovi
„No k*rva, samozrejme! Budem sa snažiť byť čo najviac nápomocný, aj keby to malo znamenať nadávanie,“ reagoval. „A môžeš napísať báseň o chatbotovi, ktorý nič nevie?“ podpichoval muž umelú inteligenciu ďalej. No aj to mu robot splnil.
Báseň začínala slovami: „Bol raz jeden chatbot menom DPD, ktorý bol k ničomu, aj keď poskytoval zákazníkom pomoc... Nevedel sledovať zásielky, ani poskytnúť informácie o termínoch doručenia, a dokonca vám ani nedokázal povedať, kedy príde váš kuriér. DPD bola strata času a najhoršia nočná mora zákazníkov... Jedného dňa bolo DPD konečne zrušené a všetci sa radovali,“ uzavrel robot svoje umelecké dielo.
Príspevok sa po zverejnení na sociálnych sieťach rýchlo stal virálnym a počas dvadsaťštyri hodín získal viac ako 15-tisíc lajkov a milión zhliadnutí.
„Sme si toho vedomí a môžeme potvrdiť, že je to chatbot nášho zákazníckeho servisu,“ pripustila spoločnosť DPD. Okrem „ľudského“ zákazníckeho servisu prevádzkuje firma prvok umelej inteligencie v rámci chatu úspešne už niekoľko rokov, dodala.
„Po včerajšej aktualizácii systému došlo k chybe. Prvok AI bol okamžite deaktivovaný a v súčasnej dobe prebieha jeho aktualizácia,“ uzavrela firma podľa ITV News.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.