V hyperprepojenom svete, kde existuje potenciál spojiť sa s každým, má veľa ľudí pocit, že sa s nespájajú vôbec a s nikým. Ako píše portál Vice, na Facebooku však začína narastať na popularite milý trend. Má názov „friendship application“ a zahŕňa príspevky, ktorý pomáha osamelým srdciam nájsť si nových priateľov.
Príspevky sa väčšinou nachádzajú na facebookových komunitných skupinách pre ženy, kde generácia Z hľadá nové najlepšie kamarátky. Osoba, ktorá uverejňuje príspevok, sa v podstate inzeruje ako potenciálna priateľka a pridáva info o svojich záľubách, záujmoch a koníčkoch.
Najosamelejšia generácia
Každý príspevok má iný prístup, pričom používatelia diskutujú o všetkom, od chodenia na koncerty alebo obľube kvalitnej kávy až po ich politické sklony alebo tendenciu navštevovať hodiny keramiky. Všetky ale spája túžba nájsť si kamarátku a odhodlanie vyhnať zo svojho života osamelosť.
Podľa údajov ONS je u osôb vo veku 16 až 29 rokov dvakrát vyššia pravdepodobnosť, že sa často alebo vždy cítia osamelí, v porovnaní s osobami staršími ako 70 rokov. Existuje veľa aplikácií na vytváranie priateľstiev, napríklad Bumble BFF a Yubo, ľudia však dali prednosť Facebooku.
„Obrátila som sa na Facebook, pretože niektoré aplikácie priateľstva považujem za dosť povrchné,“ hovorí 27-ročná Teya Elisabeth. „Necítim sa super pohodlne, keď som na základe niekoľkých fotografií poklepala na potenciálneho priateľa doľava alebo doprava!“ Po presťahovaní z Austrálie do Spojeného kráľovstva bolo pre ňu náročné nájsť si nových priateľov, a preto sa rozhodla trend vyskúšať.
Zostávame zatvorení doma
Problémov v hľadaní nových priateľov je hneď niekoľko. Miznú totiž miesta, kde sa môžu ľudia pofľakovať bez toho, aby ich to stálo nejaké peniaze. A to, najmä v dobe narastajúcich nákladov, zásadne ovplyvňuje ich schopnosť ísť von. Podľa výskumu, ktorý uskutočnila Univerzita v Salforde, dvaja z piatich ľudí tvrdia, že v reakcii na krízu životných nákladov obmedzujú stravovanie, cestovanie a socializáciu mimo domova.
Zdá sa, že samotný trend začal ešte okolo roku 2022 a odvtedy získal určitú trakciu na TikTok, kde má teraz hashtag viac ako 10-tisíc príspevkov. Bol to však až Facebook, kde začal masívne narastať na popularite. Pokiaľ sa cítiš osamelo, možno ho využiješ aj ty.