Spoplatnený Facebook a Instagram.Brainee X Canva/
StoryEditor

Spoplatnený Facebook a Instagram. Toľkoto si odteraz priplatíš za nové verzie sociálnych sietí

Michal ČiernikTASR01.11.2023., 11:15h

Meta ponúka používateľom v Európe plán predplatného na používanie Facebooku a Instagramu bez reklám.

Lajkuj Brainee.sk na

Materská spoločnosť Marka Zuckerberga Meta , ktorá vlastní tieto dve sociálne siete, uviedla, že spúšťa novú platenú možnosť, aby bola v súlade s nariadeniami EÚ.

Táto zmena prinúti milióny používateľov rozhodnúť sa, či chcú čeliť personalizovaným reklamám, alebo zaplatiť poplatok za ponuku bez reklám.

image

Má čo chcel? Z Twitteru odišla polovica vedcov a klimatických aktivistov. Môžu za to Muskove zmeny

Užívatelia webu si za to budú musieť od 1. marca 2024 zaplatiť 9,99 eur, zatiaľ čo používatelia iOS a Androidu budú musieť zaplatiť 12,99 eur mesačne. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters. Ponuka platí len pre osoby staršie ako 18 rokov. Za každý ďalší prepojený účet sa bude účtovať príplatok 6 eur.

Pokuta od Európskej únie

Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho úradu pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať súhlas s obchodnými podmienkami ako právny základ na posielanie reklám užívateľom na základe ich online aktivity.

Meta preto reaguje na hroziacu stratu dôležitých príjmov z reklamy v dôsledku prísnejšej regulácie v Únii. Írsky úrad na ochranu údajov, ktorý je zodpovedný za európske podnikanie skupiny, zakázal spoločnosti považovať prijatie všeobecných obchodných podmienok zo strany užívateľa za súhlas s personalizovanou reklamou. Spoločnosť následne oznámila, že v budúcnosti chce od zákazníkov v EÚ výslovne požadovať ich súhlas.

image

Užívatelia webu si za to budú musieť od 1. marca 2024 zaplatiť 9,99 eur, zatiaľ čo používatelia iOS a Androidu budú musieť zaplatiť 12,99 eur mesačne.

Unsplash/ Sara-kurfess/

Ponuka výberu medzi bezplatným plánom podporovaným reklamou a plateným predplatným bez reklamy by mohla viesť k tomu, že používatelia si zvolia prvý z nich, čo by spoločnosti Meta pomohlo dodržať predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej reklamný biznis, ktorý je pre ňu hlavným zdrojom príjmov.

Spoločnosť Meta uviedla, že jej nové predplatné je zamerané skôr na riešenie problémov EÚ než na zarábanie peňazí. „Veríme v internet podporovaný reklamami, ktorý poskytuje ľuďom prístup k personalizovaným produktom a službám bez ohľadu na ich ekonomický status,“ cituje spoločnosť portál Daily Mail.

„Rešpektujeme ducha a účel týchto vyvíjajúcich sa európskych nariadení a zaväzujeme sa ich dodržiavať,“ dodali na záver. Podľa Meta je v súčasnosti v EÚ 258 miliónov používateľov Facebooku mesačne, zatiaľ čo Instagram navštívia mesačne 257 miliónov používateľov.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/socialne-siete, menuAlias = socialne-siete, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
28. apríl 2024 03:51