Otvoriť novú prevádzku na Obchodnej ulici v Bratislave je risk a nie každý si môže povedať, že aj zisk. Príbeh PoPichi Street Kitchen však po niekoľkých mesiacoch fungovania môžeme označiť za úspešný.
Ľudí totiž neláka len provokatívnym názvom, ale aj kvalitným jedlom, z ktorého si vyberie naozaj každý. Majitelia, ktorí za projektom stoja, sa nezľakli ani toho, že piatky a soboty sú v tejto časti mesta poriadne rušné. Podľa ich slov doteraz našťastie nemusli riešiť ani žiadne veľké problémy.
Prevádzka na Obchodnej je pritom len začiatkom niečoho omnoho väčšieho. Ako celý koncept vznikal, čo všetko môžeš ochutnať a čím sa suroviny odlišujú od ostatných? To sa dozvieš v nasledujúcich riadkoch.
PoPichi vzniklo pod hlavičkou No.5 Group. Kto za ňou stojí a čomu všetkému sa okrem tohto streetfoodu venujete?
No.5 Group je pestré zoskupenie ľudí s obrovskou vášňou pre gastronómiu, ktorí sa neboja priniesť aj niečo netradičné, práve preto sme vytvorili aj koncept PoPichi, ktorý je nevšedný nielen svojím názvom ale aj chuťami. Našim záberom sú všetky aktivity v rámci gastronómie od fine diningu ako napríklad koncept 5 Experience, ktorý sa venuje netradičným gastronomickým pop up eventom, ktoré sú vytvorené tak, aby návštevníkom prepojili všetkých 5 zmyslov.
Tento projekt prináša fúziu skvelého jedla a subkultúry. Venujeme sa tiež hromadnému stravovaniu, pivárniam, cateringom, projektu osobný šéfkuchár až po úplný street food. Snažíme sa robiť trendové veci, no z trvalo udržateľným prístupom celej prípravy jedla a zdrojov. Mnoho základných potravín, ktoré používame vo svojich kuchyniach si vyrábame sami, či už ide o pečivo, poctivé nakladané a fermentované prílohy, omáčky a tiež suroviny ako trhané mäso a iné.
Obchodná je centrom nočného života v hlavnom meste, no nové prevádzky sa jej zvyčajne vyhýbajú. Prečo ste si vybrali práve toto miesto?
Obchodnú ulicu sme si vybrali práve preto, lebo presne definuje našu cieľovú skupinu. Projekt PoPichi chápeme ako pilotný projekt a niet lepšieho miesta ako si ho odskúšať práve na cieľovej skupine, ktorú Obchodná ulica definuje, a to je cca 16 až 25 rokov.
Máte už po niekoľkých mesiacoch fungovania spočítané, koľko vás stálo spustenie celej prevádzky?
Nakoľko je to spoločnosťou chápané ako pilotný projekt, prevádzku sme vybavili novými spotrebičmi a prerobili sme celú výdajnú časť, aby bola pre návštevníkov atraktívnejšia, a aby si vedeli celý postup prípravy ich vybraného jedla sledovať. Momentálne je v prevádzke investovaných cca 70-tisíc eur, no keďže sa chceme ešte rozvíjať počítame s ďalšími výdavkami, či už na expanziu, správu, marketing a podobne.
V čom sa snažíte odlíšiť od konkurencie?
Nakoľko sme s týmto projektom prišli práve na Obchodnú ulicu a koncept sa odlišuje od iných prevádzkovateľov v tejto lokalite, nechápeme ich ako konkurenciu, ale práve naopak. V rámci gastro trhu chceme byť prínosom a nie iniciatívou, ktorá kopíruje už zabehnuté koncepty.
Sme otvorení rôznej spolupráci a dúfame že ľudia ocenia niečo nové, niečo čo tu ešte nebolo a niečo čo prichádza z kvalitných surovín a chutí ináč, ako ste boli doposiaľ zvyknutí. O výnimočnosti konceptu sa samozrejme môžete prísť presvedčiť sami. Na trh prichádzame s trvalo udržateľným prístupom v rámci spracovania potravín a veríme v ideu využitia lokálnych dodávateľov.
Na menu pracovali Vít Slezák a Iggy Spokojný – čo bol pre nich základ pri jeho skladaní?
Základom pri stavbe menu pre koncept PoPiChi bola myšlienka a viera, že mladá generácia dokáže oceniť kvalitné ingrediencie v jedle a naopak si plne uvedomuje dosah priemyselne spracovaných potravín na ich zdravie (tým samozrejme nemyslíme len sieť fastfoodov so žltým logom). Jesť zdravo a trvalo udržateľne neznamená stať sa vegánom, ale byť náročný pri výbere.
Preto je naše menu postavené na produktoch od lokálnych dodávateľov, vyrobené vo vlastnej produkcii. Spomínaným priemyselne spracovaním surovinám plných alergénov, emulgátorov a stabilizátorov, ktoré nie sú zdraviu prospešné, sa vo veľkom vyhýbame a väčšinu potravín si preto spracovávame vo vlastnej réžii.
PoPichi sa stretlo so značnou kritikou na internete kvôli svojmu názvu. Bolo to vašim cieľom, alebo sa za ním skrýva aj niečo viac?
Nejakú značnú kritiku sme doposiaľ nezaznamenali. Cieľom nikdy nebolo vyvolať negatívne reakcie, ale práve naopak. Chceli sme vytvoriť koncept, ktorý osloví najmä mladšiu generáciu, ktorý hneď zaujme a ktorý prinesie aj trochu uvolnenia/humoru. Cieľom PoPichi konceptu je vytvoriť samotný brand, a preto musel byť názov trochu odlišný od ostatných
Ako hodnotíte prvé mesiace fungovania? Je niečo, čo vás prekvapilo – či už pozitívne alebo negatívne?
Prvé tri mesiace fungovania vnímame bez emócií, nakoľko sa samotný projekt len nastavuje a skôr sa potrebujeme sústrediť na jarné mesiace, kedy očakávame väčšiu fluktuáciu zákazníkov a kedy budeme vedieť lepšie posúdiť, ako sa projektu darí, ako ho ľudia vnímajú a akým spôsobom ho dokážeme prispôsobiť potrebám návštevníkov.
Na bratislavskej gastroscéne je váš fastfood len krátko. Čo by mal človek, ktorý k vám príde po prvýkrát, rozhodne ochutnať ako prvé?
Toto je pre nás veľmi ťažká otázka, nakoľko každý jeden produkt vznikal tak, aby chutil každému z nás, ktorý za projektom stojíme. Či už to bude spomínané trhané, hot-dog alebo niečo z novej ponuky sandwichov, hlavne si to prispôsobte tak, aby to chutilo vám. Každý jeden produkt, si viete variovať, vybrať si omáčku podľa svojej chuti (je ich tam naozaj pestré zoskupenie) a na výber máte aj rôzne „extras”, ktoré vaše jedlo ozvláštnia. Môžete si ich dať kľudne aj všetky naraz.
Je PoPichi len jednorazovým projektom, alebo uvažujete nad jeho rozšírením?
Je to projekt, ktorý samozrejme plánujeme rozširovať, či už vo forme nových prevádzok, pop up eventov, pojazdných prevádzok a tiež formou rozšírenia samotného brandu a ponuky samotných jedál.
Na záver naša tradičná otázka – kam sa v Bratislave chodíte najradšej najesť vy?
Milujeme jedlo. Radi skúšame vždy niečo nové, no vraciame sa len tam, kde je jedlo z naozaj kvalitných surovín a kvalitne spracované. Ak máme niekoho konkretizovať, tak kvitujeme koncept Smoking Bob, ktorý má vynikajúco spracované mäso a je vidno, že to chalanov baví.