HMS Thetis – dve stratené posádky
HMS Thetis (N25) patrila do prvej výrobnej skupiny britských ponoriek triedy T (Triton). Bola to pomerne úspešná trieda, ktorá sa aj vyvážala. Prvé plavidlo HMS Triton bolo uvedené do služby v novembri 1938 a posledné bolo vyradené zo služby v kráľovskom námorníctve v roku 1969 (v Izraeli až v roku 1977).
Kýl lode HMS Thetis bol položený 21. decembra 1936 a na vodu bola spustená 29. júna 1938. Ku katastrofe došlo hneď pri prvom cvičnom ponore v Liverpoolskom zálive. Na palube sa okrem bežnej posádky nachádzali aj dôstojníci - pozorovatelia a 34 robotníkov lodenice. Nejakým spôsobom sa súčasne otvorili dva poklopy torpédometu č. 5 a zaplavili predok. Ponorka klesla na dno v hĺbke 46 metrov. Keďže bola dlhá 84 metrov, zadná časť trčala nad hladinu. Na zadnej časti však neboli žiadne torpédomety ani poklop, ktorý by sa dal otvoriť.
Záchranné člny dorazili na druhý deň. Únikovým prielezom mohli ponorku opustiť dve osoby súčasne. Podarilo sa to len dvom dvojiciam. Pri ďalšom pokuse sa otvorili oba poklopy súčasne a ponorku zaplavila voda. Zadná časť sa potopila pod hladinu skôr, ako záchranné člny stihli zabezpečiť vlečné laná a odtiahnuť ponorku na plytčinu. Zahynulo 99 mužov na palube.
Ponorku vyzdvihli v septembri 1939 a v októbri 1940 ju znovu zaradili do služby pod novým názvom HMS Thunderbolt. Ponorka operovala v Stredozemnom mori. Na jeseň 1942 bola upravená tak, aby mohla niesť „Chariots“. Osud ponorky sa naplnil 14. marca 1943, keď ju s celou posádkou potopila talianska korveta Cicogna. Vrak leží v hĺbke 1 350 metrov.
Po tejto katastrofe boli torpédomety britských ponoriek vybavené uzamykacím jarmom nazývaným „thetis clip“, ktorý zabraňoval úplnému otvoreniu krytu a umožňoval rýchle uzavretie, ak by dovnútra začala prenikať voda.