Startup Youdare, ktorý stojí aj za rovnomennou sociálnou platformou, prešiel zásadnými organizačnými zmenami. Lukáš Homér, Chief Marketing Officer (CMO) pred pár dňami oznámil, že Filip Sulík, syn politika Richarda Sulíka, už viac už nie je CEO spoločnosti. Youdare, či už ako zakladatelia alebo startup, sa chce dištancovať od vyjadrení jeho osoby na sociálnych sieťach.
Na pozícii CEO ho vystriedal Samuel Horniak, ktorý spolu s Homérom pre Brainee opísali, prečo došlo k výmene. Okrem toho prezradili, ako to s platformou momentálne vyzerá, aké majú plány do budúcnosti a ako reagovali na kritiku spojenú s medializovaným prípadom nebezpečnej výzvy aj trestným stíhaním.
Startup prešiel zásadnými organizačnými zmenami. Tou najväčšou je, že Filip Sulík už viac nezastáva funkciu CEO. Čo vás viedlo k takémuto radikálnemu kroku?
Samuel Horniak: Nápad vytvoriť platformu prišiel pred rokom, počas ktorého Filip vyskladal celý Youdare tím. Pre Filipa je dominantná oblasť programovania, a tak zastáva riadenie vývoja produktu. Nevnímame to ako radikálny krok, ale ako prirodzený vývin, kedy každým rozhodnutím smerujeme k cieľu dostať Youdare na svetovú úroveň.
Spravili sme tieto zmeny aj preto, aby boli vyjadrenia CEO v súlade s hodnotami a presvedčeniami, ktoré zastávame ako firma Youdare. Našim cieľom je spoločnosť spájať a nie polarizovať, najmä v internetovom priestore.
Platforma Youdare si prešla turbulentným rokom, žiaľ nie v najlepšom svetle. Preveriť ju dal generálny prokurátor a objavilo sa aj trestné stíhanie pre nedbanlivostný prečin ohrozovania mravnej výchovy mládeže. V akom štádiu sú tieto vyšetrovania?
Samiel Horniak: Z nášho pohľadu to bol a je úspešný rok. Kritika je normálna vec, my sme ju prijali a len nás to vyburcovalo k vytvoreniu ozaj unikátnych produktových funkcionalít, ktoré aktuálne nemajú implementované ani najväčšie sociálne siete. O spomenutých vyšetrovaniach sme sa dozvedeli iba z médií. Žiadne z nich nám nebolo oznámené oficiálnou cestou, takže k tomu nemáme viac informácií.
Na čo sa chcete po odchode Filipa Sulíka z pozície CEO na platforme zamerať?
Samuel Horniak: Youdare je tvorený tímom ľudí, ktorí každodenne prispievajú k budovaniu platformy. Filip je na pozícií CPTO - zastrešuje vývoj produktu a používané technológie. Zameriavame sa na vytváranie nového spôsobu, akým značky a organizácie komunikujú s publikom. Po testovaní produktu na UCLA (University of California, Los Angeles) a LMU (Loyola Marymount University, Los Angeles) sme si urobili jasný obraz o smerovaní našej aplikácie.
Platforma aktuálne prešla viacerými zmenami. Zlepšiť sa malo aj zabezpečenie. Znamená to, že okrem zvýšenej bezpečnosti zmiznú aj nebezpečné výzvy, ktoré môžu ohroziť zdravie používateľov?
Samuel Horniak: Platforma bola od prvého dňa v súlade so zákonom. Výzvy, ktoré boli na našej platforme, neboli tvorené nami. Boli tvorené užívateľmi, ktorí o sebe prehlásili, že majú 18 a viac rokov. V súvislosti s bezpečnosťou na platforme sme reagovali okamžite a hlavne nad rámec zákona.
Momentálne na overenie veku 18+ používame ako prvá sociálna sieť na svete tvárovú biometriu. Týmto krokom chceme dať jasný signál, že nám na ochrane mladistvých vždy záležalo a záleží.
Aplikácia je dostupná pre oba mobilné systémy na App Store a Google Play. Máte čísla, koľko ľudí aplikáciu momentálne aktívne používa?
Lukáš Homér: Momentálne atakujeme hranicu 100-tisíc aktívnych užívateľov mesačne. Viac ako 65 % je zo Spojených štátov.
Do aplikácie pribudli nové funkcie. Čo prinášajú?
Lukáš Homér: Pár dní dozadu sme priniesli našim užívateľom funkciu dareshot™, ktorá spočíva v tom, že raz za deň užívateľ dostane upozornenie, v náhodnom čase, aby splnil náhodnú výzvu v priebehu pár minút. Ak tak urobí, pokračuje v takzvanej sérii splnených výziev a môže získať odmeny v podobe tenisiek od našich partnerov alebo iné hodnotné ceny. Táto funkcia nám dokonale zabezpečila retenciu (udržanie užívateľov na platforme, pozn.), príliv nových užívateľov a unikátny obsah pre značky.
Youdare je nielen platforma, ale aj startup. Tento mesiac dokončujete v San Franciscu investíciou s americkými investormi. Môžete o nej prezradiť viac?
Samuel Horniak: V Spojených štátoch sme zaujali známe mená spomedzi investorov. Vnímajú nás ako silného hráča, vďaka čomu máme výborné príležitosti. Bližšie detaily budeme komunikovať po uzatvorení investičného kola koncom tohto roka.
Platformu aktuálne podporili Gogo a Wugabo, uzavreli ste partnerstvo s českou zápasníckou organizáciou a pripojil sa aj basketbalový klub z najvyššej dánskej ligy s cieľom vyzbierať peniaze na dobrú vec. Je cieľom na platformu pritiahnuť viac zvučných mien?
Lukáš Homér: Cieľ je ukázať, akým spôsobom môže byť naša platforma využitá, a že to nemusia byť len výzvy medzi kamarátmi, ale aj výzvy s hlbším významom alebo zamerané na známe osobnosti, čo bol náš cieľ od začiatku. Mrzí nás, že média si nevšímajú to dobré, ale len to, čo im pritiahne čítanosť a pri nás obzvlášť (zrejme za to môže Filipove priezvisko).
Výzvy s úmyslom pomôcť sme robili už napríklad aj v apríli, kedy známy raper Dame (člen skupiny DMS) vyzbieral bezmála 1000 eur na pomoc ťažko ranenému chlapcovi, takisto bola vytvorená výzva s Bekimom, kedy mali peniaze tiež putovať na dobrú vec. Skôr ako zvučné mená nás do budúcna bude zaujímať príbeh za výzvami. Každá výzva vytvorená na našej platforme s úmyslom pomôcť je/bude navyše vždy podporená aj nami ako firmou Youdare.
Aké máte plány s platformou na budúci rok?
Samuel Horniak: Plány máme pokorné, ale odvážne. Spojené štáty boli vždy náš cieľový trh a to, ako to tu ľudia vnímajú a používajú, nás len utvrdzuje v tom, že sme sa nemýlili. Od nového roka bude 99 % našich aktivít výlučne v USA - spolupráce so značkami a organizáciami. Taktiež pokračuje vývoj funkcionalít v aplikácií s využitím najlepších technológií.