Pohár Stanley (alebo Stanley Cup - nezamieňať v tomto prípade s trofejou pre víťaza NHL), je aktuálne gigantickým trendom na sociálnych sieťach. Objavuje sa vo virálnych videách na platforme TikTok či v príspevkoch influencerov po celom svete, píše portál Indy100.
Aj keď sa môže zdať, že pohár sa objavil z ničoho nič, v skutočnosti má bohatú históriu, ktorá postupne viedla k jeho šialenej popularite a ceste do rúk takých hviezd, ako Adel, Olivia Rodrigo či Jessica Alba. A čo vlastne spustilo celý ošiaľ?
Požiar auta prežil len pohár
Minulý rok sa jedna žena na sociálnych sieťach úprimne podelila o následky desivého požiaru, ktorý zachvátil jej auto. Plamene sa úspešne postarali o to, aby sa z vozidla stal šrot, jedna vec však prežila. Ako už asi tušíš, išlo práve o Stanley Cup.
Klip v priebehu krátkej doby nazbieral takmer 90 miliónov videní a vidieť v ňom môžeš vidieť samotné auto, ale aj pohár, ktorý požiar nielen prežil, ale dokonca bol v jeho vnútri stále aj ľad. Spoločnosť Stanley sa rozhodla reagovať videom, v ktorom oznámila, že sa chystá urobiť „niečo, čo nikdy predtým neurobili“ - žene kúpili nové auto.
Šialenstvo v obchodoch
Táto malá iskra spôsobila plameň popularity. To sa ukázalo aj pri oznámení limitovanej valentínskej kolekcie Stanley pohárov, ktoré sa predávali v americkej obchodnej sieti Target. Aj keď si zákazníci mohli kúpiť maximálne dva pohára na osobu, verní fanúšikovia zobrali kolekciu útokom a už o 8:05 bolo všetko vypredané.
Nie je to však len o aktuálnom šialenstve, značka má bohatú históriu, ktorú píše už viac ako 100 rokov. Jej zakladateľom bol William Stanley Junior, ktorý väčšinu svojho života pracoval ako elektrikár a elektrotechnik. Okrem iného vytvoril aj prvý praktický transformátor striedavého prúdu, ktorý umožňoval prenášať elektrinu na veľké vzdialenosti.
Dlhoročné skúsenosti
Práve počas prác na transformátore náhodne vytvoril aj pohár. Ukázalo sa, že medzi robotníkmi je mimoriadne populárny, pretože v 20. rokoch minulého storočia bola väčšina fliaš vyrobená zo skla a často sa stávalo, že sa jednoducho rozbili.
Stanley vycítil príležitosť a pustil sa do podnikania. V 30. a 40. rokoch začal pracovať s nerezom, ktorý výrobky urobil bezpečnejšie pri konzumácií potravín a nápojov. Dnes je značka na vrchole popularity a môže sa pochváliť katalógom firiem, s ktorými spolupracuje, nespočetným množstvom farieb a limitovaných edícií.