Pozri si trendy tohto roka na TikTokuSolen Feyissa, Brainee X Canva/Unsplash, Canva
StoryEditor

Natáčanie sa v metre, myšlienky na Rímsku ríšu či čudáci v posilňovniach. Toto sú najlepšie trendy z TikToku za rok 2023

Antiyoutuber30.12.2023., 15:58h

Trendy na TikToku v takmer uplynulom roku inšpirovali množstvo užívateľov, alebo ich prinajmenšom bavili. Cítia sa vďaka nim sebavedomejšie, odbúravajú sociálne úzkosti, vedia pomenovať akúkoľvek emóciu dvoma rovnakými slovami a niektorí sa cítia v posilňovni bezpečnejšie než kedykoľvek predtým. A to všetko len vďaka aplikácii pre zdieľanie krátkych videí.

Lajkuj Brainee.sk na

Popularita TikToku neustále rastie a v súčasnej dobe ho má v telefóne nainštalovaný takmer každý dospievajúci. Síce pred ním mnohí varujú, vzhľadom na to, že sa na ňom objavuje množstvo hrozivých trendov, stále prevládajú tie pozitívne. Užívatelia sa začali natáčať v metre, ukazovali chtivých mužov v posilňovniach alebo spomínali na Rímsku ríšu, píše sa na portáli Antiyoutuber.cz.

Dievča z metra

„Tube girl“, teda v preklade dievča z metra, videl v lete na TikToku pravdepodobne každý. Sabrina Bahsoon sa začala natáčať pri ceste do práce či za kamarátmi metrom, mala slúchadlá v ušiach a tancovala. To všetko pred ostatnými cestujúcimi. Vďaka sérii videí si vytvorila veľmi úspešnú kariéru, o spoluprácu s ňou mali záujem svetovo známe firmy. Spolupracuje napríklad s kozmetickou značkou MAC.

Zároveň ale vytvorila trend, vďaka ktorému sa mnohí cítia sebavedomejšie. Mnohí sa vďaka nej odvážili natáčať videá v metre a začali byť oveľa uvoľnenejší. Niektorým sa podarilo aspoň minimálne potlačiť sociálne úzkosti. Autorka sama hovorí, že sa z „tube girl“ stalo niečo ako „hnutie“ o sebavedomí a možno aj o trochu zaujímavejšej ceste do práce. Rada vraj sleduje, ako sa ľudia pri napodobňovaní jej videí bavia, takže je to pre ňu srdcová záležitosť.

Side eye

Premýšľali ste niekedy o tom, ako vyjadriť znechutenie, prekvapenie a zvedavosť jediným výrazom? Pre mnohých bola tento rok odpoveď jednoduchá - #sideeye trend. Na začiatku roka celý TikTok miloval tento trend, ktorý vznikal postupne z dvoch videí. Čo trend ale vlastne znamená? Ide o pohľad do strany, ktorý môže znamenať znechutenie, zvedavosť, podozrenie, prekvapenie, nesúhlas alebo kombináciu všetkého spomenutého. V podstate taký pohľad nie je nič nové, úplne ale ovládol TikTok. Označenie #sideeye zobrazilo takmer päť miliárd užívateľov.

Čím bol trend populárnejší, tým rýchlejšie sa dostával do rôznych štátov po celom svete. Obyvatelia jednotlivých krajín si následne začali obľúbené slovné spojenie doslova prekladať, obľúbená bola napríklad poľská alebo nemecká verzia. U nás preklad vznikol tiež. „Bombastické bočné oko, kriminálne ofenzívne bočné oko,“ znie z videa.

Čudáci z posilňovní

Chodiť do posilňovne môže byť pre niektorých náročná úloha. Nie každý sa totiž cíti príjemne, keď cvičí pred cudzími ľuďmi, ktorí ho pri tom môžu sledovať. Na TikToku sa tento rok šíri trend, keď ženy na videá zachytávali, ako chtivo sa niektorí muži v posilňovniach správajú. Natáčali napríklad pohľad mužov pri tom, ako drepujú alebo skratka ich mimiku, keď sa predklonia. Nie všetci s trendom súhlasili. Ale viaceré ženy sa vďaka nemu začali cítiť v posilňovni bezpečnejšie.

Myšlienky na Rímsku ríšu

Ako často myslíš na Rímsku ríšu? Pokiaľ pravidelne, nie si v tom sám, ako ukázal jeden z najpopulárnejších tohtoročných trendov na TikToku. Ženy sa vo videách pýtali mužov, ako často myslia na Rímsku ríšu a mnohí odpovedali, že niekoľkokrát týždenne, niektorí denne. Vraj ich jednoducho fascinuje, ako vyspelá celá ríša bola. Podľa historikov muži nad Rímskou ríšou premýšľajú tak často kvôli tomu, že bola akýmsi prototypom patriarchátu.

@allie_ninfo OMG I’m mind blown rn 🤣🤣🤣🤣🤣 #romanempire #romanempireprank #lol ♬ original sound - Allie Ninfo

Čoskoro sa ale objavili aj ženské verzie Rímskej ríše, pretože ony evidentne vo väčšine prípadov na stovky rokov zaniknutú civilizáciu nemyslia. Niektoré mysleli napríklad na film Barbie, iné na seriál Euphoria, ktorého pokračovanie sa neustále odkladá a niektoré tiež na kozmetiku. Jednoducho, množstvo užívateľov vďaka tomuto trendu našlo svoju vlastnú Rímsku ríšu.

Život vo filme Wesa Andersona

Scenárista a režisér Wes Anderson má veľmi osobitný štýl, čo sa týka filmov. Už len podľa farieb snímkov sa dá spoznať, že prešli jeho rukami. Andersonove filmy by mohli byť žánrom samé o sebe, sú totiž jednoducho zvláštne a výstredné. Najznámejšie sú bezpochyby Grandhotel Budapešť alebo Asteroid City.

@danclemt Vacations but #wesanderson #wesandersontrend #colors #accidentallywesanderson #foryou #pourtoi #foryoupage #summer ♬ Obituary - Alexandre Desplat

Mnohí užívatelia Tiktoku sa rozhodli, že by aj oni chceli mať život ako v jeho filme, a tak sa o to aspoň pokúsili. Užívatelia sa hrali so škálou farieb, kompozíciou a dlhými statickými, často symetrickými zábermi. Videá zobrazovali bežné scény od všednej rutiny pri varení rannej kávy až po intímne okamihy, ako je vítanie prvého dieťaťa v páre.

Deinfluencing

Po influenceroch sa na TikTok dostali tento rok aj deinfluenceri. Snažili sa poukázať na to, že nie všetko, čo ti tvoj obľúbený influencer odporučí, potrebuješ. Či už ide o oblečenie značky SKIMS od Kim Kardashian, šálky na pitie, oleje na pery alebo masážne prístroje. Lenže trendy sa menia rýchlo, a to, za čo dáš jeden mesiac pokojne aj tisíc korún, môže byť o mesiac, ale aj týždeň, nahradené niečím iným, čo budú influenceri odporúčať a prisahať, že to zmení tvoj život zásadne k lepšiemu. Zmysel trendu bol jednoduchý – skončiť s trendami.

image

Odhalili príjmy najväčších sociálnych sietí. Facebook či TikTok len na deťoch ročne zarábajú miliardy

Za zmienku stojí tiež trend „Girl Summer“, v preklade dievčenské leto. Ženy po celom svete presadzovali bezstarostný prístup k životu v letných mesiacoch. Veľmi obľúbený bol tiež starnúci filter, o ktorom experti tvrdia, že je veľmi realistický a mnohí si obľúbili tiež fotografie ako z ročeniek z 90. rokov. Pri nich je ale problém, že fotografie vytvárala umelá inteligencia v externej aplikácii, lenže nikto nevie, kde fotografie vlastne končia.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/socialne-siete, menuAlias = socialne-siete, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
04. november 2024 07:37