V správe pre akcionárov sa Netflix pochválil nielen finančnými dátami, ale aj úspechmi svojich menej tradičných počinov, napríklad španielskeho filmu Nowhere (86 miliónov zhliadnutí), animovaného filmu Leo (108 mil. zhliadnutí) alebo divadelného predstavenia Stranger Things: Prvý tieň. To vychádza zo série Stranger Things a bolo uvedené v Londýne. Medzi nové oblasti patria aj hry. Vlani na jeseň na platforme debutovala trilógia hier Grand Theft Auto od Rockstar Games a čo do počtu stiahnutí a nárastu predplatiteľov to bol historicky najúspešnejší debut Netflixu.
Hlavnou správou pre akcionárov za rok 2023 je, že Netflix vytvoril voľný peňažný tok (free cash flow, FCF) vo výške 6,9 miliardy dolárov (6,3 miliardy eur). Ešte v roku 2019 pritom vygeneroval FCF mínus 3,3 miliardy. V pláne pritom firma nemá splácať dlhy. Vo svojich strategických zámeroch počíta s tým, že bude svoje zadlženie držať na úrovni v prepočte 9,2-13,8 miliárd eur a držať finančnú zásobu na úrovni dvoch mesačných tržieb dva mesiace. Prebytočné zdroje chce vracať akcionárom vo forme spätného odkúpenia akcií.
Na rok 2024 Netflix očakáva rovnaké tempo rastu počtu zákazníkov ako vlani. Vďaka zdražovaniu predplatného (ktoré si vyskúšala na zákazníkoch v Spojených štátoch, Spojenom kráľovstve a vo Francúzsku) však čaká väčší rast tržieb, a to až o 16 percent. Ide však o predpoveď po očistení o kurzové vplyvy, firma totiž čaká dramatický výpadok tržieb v Argentíne.
Live šport
Len pár dní pred zverejnením najnovších výsledkov Netflix oznámil uzavretie zmluvy s wrestlingovou asociáciou WWE. Na jej základe bude od januára 2025 streamovať wrestlingové show – v prvej fáze však iba v Amerike av Spojenom kráľovstve. Z prostredia tejto zábavy/športu Netflix chystá aj dokumentárne ladené seriály. A sľubuje, že sa pokúsi uzatvárať podobné zmluvy aj s usporiadateľmi ostatných športových súťaží.
Zdražovanie a reklama
Netflix sľubuje akcionárom výrazný nárast priemernej tržby na jedného používateľa. Kľúčom k tomu má byť predovšetkým zdražovanie. Vedenie firmy v tejto súvislosti akcionárom poskytlo len hmlisté informácie a tvári sa, že zvýšenie cien má slúžiť hlavne na pokrytie rastúcich nákladov – napríklad práve na nákup vysielacích práv na športové súťaže.
Viac detailov sa investori dozvedeli o plánoch na zvýšenie tržieb z reklamy. Počet zákazníkov, ktorí využívajú lacné predplatné s reklamami vzrástol v poslednom kvartáli oproti predchádzajúcemu o 70 percent a tento typ predplatného teraz tvorí 40 percent z celkového počtu používateľov Netflixu. Veľký záujem umožnil firme zdražovať: začína tým, že to úplne najlacnejšie predplatné odstráni z ponuky. Test reakcie užívateľov prebehne od druhého štvrťroka v Kanade a Spojenom kráľovstve.
Netflix tiež sľubuje lepšie zacielenie reklamy na základe detailných informácií o používateľoch a ich záujmoch.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.