Xiaomi predstavil svoje prvé elektrické vozidlo.Xiaomi/
StoryEditor

Od smartfónov až k elektromobilom. Xiaomi predstavil svoje prvé elektrické vozidlo, chce konkurovať Tesle

Michal Čiernik29.12.2023., 12:06h

Druhý najväčší svetový výrobca smartfónov Xiaomi sa chce stať jedným z piatich najväčších výrobcov áut na svete. Vo štvrtok oficiálne predstavil elektrický sedan SU7, ktorého operačný systém infotainmentu Xiaomi HyperOS si spoločnosť sama vyvinula a používa ho vo svojich šikovných zariadeniach.

Lajkuj Brainee.sk na

Spoločnosť, ktorej jedinou skúsenosťou s mobilitou boli elektrické kolobežky, na veľkolepej prezentácii oficiálne predstavila svoj prvý elektromobil. Sedan, ktorý s označením SU7 niektorými svojimi detailmi pripomína Porsche Taycan, BMW i4 alebo McLaren 750S, bol navrhnutý v spolupráci so známym dizajnérom Chrisom Banglom, píše portál iDnes.

Xiaomi SU7 je 4 997 mm dlhý, 1 963 mm široký a 1 455 mm vysoký. Vďaka tomu je veľkosťou porovnateľný s Porsche Taycan, aj keď SU7 je len o pár centimetrov užší a vyšší. Jeho efektivite napomáha rekordne nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,195. Na zadnej časti nechýba ani aktívny zadný spojler.

image

To najluxusnejšie, čo ponúkajú. Pozreli sme sa na elektromobily, ktoré predáva Rolls-Royce, Porsche či Audi

Základom sedanu je platforma EV Modena s integrovanou trakčnou batériou, ktorá zvyšuje celkovú pevnosť vozidla a svojím malým profilom maximalizuje priestor pre cestujúcich.

Model SU7 disponuje rýchlym nabíjaním výkonom až 475 kW a architektúrou 875 V. Elektrický sedan dostal do vienka batérie od firiem BYD a CATL s kapacitou 73,6 kWh a 101 kWh, a sľubuje dojazd podľa čínskej normy CLTC 628 až 800 kilometrov. Podľa tej európskej to bude trochu menej, napriek tomu to však z neho robí vážneho uchádzača na trhu s elektrickými vozidlami a priamo vyzýva skúsených hráčov, ako je Tesla.

Ide až 265 km/h

K dispozícii sú dve varianty pohonu, s pohonom zadných kolies s najväčším výkonom 220 kW (299 k) a výkonnejšou verziou s pohonom všetkých kolies s výkonom 495 kW (673 k). Maximálna rýchlosť je u základného modelu obmedzená na 210 km/ha výkonnejšia verzia s pohonom všetkých kolies však dosiahne rýchlosť až 265 km/h. Top verzia akceleruje na stovku za 2,78 s.

Prístrojové vybavenie je na špičkovej úrovni. Operačný systém infotainmentu Xiaomi HyperOS si spoločnosť sama vyvinula a používa ho vo svojich šikovných zariadeniach. Pre systém asistovanej jazdy Xiaomi Pilot sedan SU7 používa multifunkčný systém merania vzdialenosti lidar.

Veľký nástup čínskych auto-mobilov

Xiaomi so svojim autom prichádza v čase, keď čínsky automobilový trh, ktorý je najväčší na svete, zápasí s prebytkom kapacít a so spomaľujúcim dopytom. Tieto faktory rozpútali zdrvujúcu cenovú vojnu, pripomína Reuters. Výrobca smartfónov oznámil, že v nasledujúcich desiatich rokoch investuje do automobilov desať miliárd dolárov.

image

Pre systém asistovanej jazdy Xiaomi Pilot sedan SU7 používa multifunkčný systém merania vzdialenosti lidar.

Xiaomi/

Spoločnosť Xiaomi v treťom štvrťroku zvýšila čistý zisk o 183 percent na šesť miliárd jüanov (770 miliónov eur). Firma už skôr uviedla, že investuje do sektora automobilov, aby sa nesústredila iba na smartfóny, a že predaj SU7 plánuje začať vo februári budúceho roka.

Príklad Xiaomi nie je jediným prepojením výrobcu smartfónov s automobilovým priemyslom. Čínsky telekomunikačný kolos Huawei založil značku AITO spoločne s čínskou automobilovou značkou Seres a elektromobily chce vyrábať aj Sony spoločne s Hondou.

Zatiaľ čo Xiaomi prichádza s vlastným elektromobilom, naopak čínsky výrobca elektromobilov Nio na jeseň predstavil vlastný chytrý telefón. Ten je založený na operačnom systéme Android, ale upravený pre väčšiu integráciu s jeho vozidlami.

Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
20. november 2024 00:49