Instagram.com/assassinscreed_us
StoryEditor

Čaká nás nová Assassinˈs Creed. Dodatok k dielu Valhalla sa mení na plnohodnotnú hru

Ondřej MartinůiDnes13.02.2022., 09:00h
Skôr než Ubisoft vypustí do sveta masívny projekt Infinity, ktorý by mal posunúť sériu do novej multiplayerovej roviny, dočkáme sa ešte jedného „bežného“ dielu.
Lajkuj Brainee.sk na

Assassins’s Creed Valhalla má za sebou po štarte v roku 2020 pomerne úspešný rok 2021, keď sa hra dočkala dvoch rozšírení a celá séria menších dodatkov. Aj tento rok však o tejto hre budeme počuť. Na marec sa chystá veľký mytologický dodatok Dawn of Ragnarök. A vyzerá to, že mal po ňom prísť ešte jeden, lenže podľa posledných informácií serveru Bloomberg je to nakoniec trošku inak.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Assassin's Creed (@assassinscreed_us)

Tento doposiaľ neoznámený projekt s kódovým označením Rift Ubisoft pôvodne zamýšľali ako platený dodatok s pokračovaním príbehovej linky Valhally. Nakoniec sa však štúdio rozhodlo, že celý koncept prepracuje a vydá samostatne. Malo by ísť o hru s dôrazom na príbehovú linku a plíženie. Tentokrát zrejme nehrozí, že by Ubisoft opäť plánoval nejaký masívny otvorený svet.

Zdroj serveru Bloomberg aj naznačil, koho by sa pokračovanie malo týkať, avšak túto informáciu si necháme na záver do spoilerového okienka, keďže sa hodí ju trošku rozviesť. Dostávame sa totiž na trochu tenký ľad v prípade záujemcov o Valhallu, ktorí tento diel ešte nehrali a o príbehu hry toho veľa nevedia.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Assassin's Creed (@assassinscreed_us)

Projekt Rift by dokonca podľa Bloombergu mohol byť hotový ešte tento rok prípadne začiatkom budúceho, čo trochu dáva zmysel. Pokiaľ s ním Ubisoft pôvodne počítal ako s rozšírením Valhally, musia mať v tomto období už konkrétne materiály a kus práce hotový vzhľadom k tomu, že zmienený Dawn of Ragnarök už je prakticky za rohom a je potrebné už vedieť, čo ďalej.

Čo k tomuto kroku Ubisoft viedlo, sa dá veľmi jednoducho vydedukovať. Štúdio si pravdepodobne dáva poriadne na čas s Assassin’s Creed Infinity a potrebuje niečo, čo by fanúšikov série udržalo v strehu. Je jasné, že Infinity má pred sebou ešte dlhý vývoj a pravdepodobne s ním možno počítať až na rok 2013 alebo 2024. Ubisoft síce v poslednom čase nevydáva jeden nový diel ročne, ako to bolo medzi rokmi 2009 až 2015. Avšak aj tak má zrejme dosť materiálu, ktorý môže hráčom ponúknuť.

​Dawn of Ragnarök trochu zamieša doterajším konceptom rozšírení, keďže nejde o dodatok, ktorý by ste mohli dostať v rámci season passu. Namiesto toho je to tradičný datadisk, ktorý si vyžaduje základnú hru, ale musíte si ju kúpiť zvlášť. Ubisoft pritom doposiaľ DLC do hier buď zahŕňal do jednotlivých season passov, alebo ich vydával ako samostatne fungujúce dodatky (napríklad Freedom Cry v roku 2014).

Budúcnosť série je každopádne veľmi nejasná. Veľa priaznivcov vidí v Indinity v podstate zabijaka série. Pokiaľ sa obavy naplnia, že pôjde o live server hru, ktorá namiesto nových dielov bude každoročne narastať na obsahu naviac a jej hlavných zameraním bude multiplayer, tak to bude v podstate posledná kvapka pre fanúšikov pôvodného štýlu hry. Rift by preto mohol byť poslednou nádejou na singleplayerového Assassina pred zásadnou premenou série.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Assassin's Creed (@assassinscreed_us)

Na to, ako to celé dopadne, neostáva nič iné než počkať. Bolo by fajn, keby vedľa megalomanských projektov ako je Infinity, zostal Ubisoft zároveň aj pri menších, príbehovejších a pôvodnému štýlu vernejších dieloch. Presne takých, aký by mal podľa prvých náznakoch byť Rift. A vydával napríklad na striedačku jeden takýto menší diel a obsah do Infinity. Takto by technicky mohol byť aj vlk sýty, aj koza celá.

O čom má Rift byť? Pozor, spoilery na Valhallu!

Informáciu, ktorú sme v texte zámerne vynechali, je to, že Rift by sa mal točiť okolo postavy Basima, ktorého sme mohli stretnúť vo vikingskej dejovej linke vo Valhalle. Vzhľadom k tomu, čo sa však stalo na konci hry, je trochu ťažké predvídať, či sa bude týkať Rift Basima v minulosti, alebo Basima v prítomnosti, keďže práve na úplnom konci hry nahradil hlavnú hrateľnú postavu súčasnosti Laylu vďaka Hermesovému žezlu, ktoré ho po tisíc rokoch oživilo.

Ubisoft teda nemusí veľmi komplikovať situáciu a môže jednoducho rozvinúť Basimov život pred udalosťami vo Valhalle, alebo naopak nadviazať presne tak, kde Valhalla skončila. V prvom prípade by sme sa mohli dočkať deja, ktorý je o niekoľko stoviek rokov pred vznikom assassiského rádu, v druhom prípade sú možnosti takmer neobmedzené, vzhľadom k tomu, že Basim má prístup k simuláciám v Animuse.

Jedna vec však z Valhally ešte stále ostáva nevysvetlená, a to je odpoveď na otázku, prečo sú pozostatky Eivora v Amerike. Bolo by fajn, keby Rift túto záležitosť doriešil. Pretože to je jedna z najvýraznejších kritík Valhally, kde je stále Eivorov príbeh dokončený len z časti.

Portál iDnes.cz patrí pod vydavateľstvo Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.sk.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/zabava/hry, menuAlias = hry, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. december 2024 06:06