Filmy podľa hier nemali dlhé roky dobrú povesť. Mnohé herné spoločnosti však začali svoj prístup meniť a filmy vnímajú komplexnejšie - ako príležitosť rozšíriť povedomie o hernej značke. Napríklad tohtoročný animák Super Mario Bros. vo filme pomohol Nintendu k lepším predajom konzoly Switch aj hier s Máriom, píše Ondřej Zach z portálu iDnes.
Priveľké riziko
Lenže riziko, že sa to nepodarí, je podľa Straussa Zelnicka, šéfa Take-Two, väčšie. Filmové a televízne odbory považuje za veľmi náročné a investorom povedal, že uprednostňuje pomer rizika a odmenou v odbore, v ktorom spoločnosť podniká, teda v hrách.
„Pomer hitov vo filmovom biznise je výrazne nižší ako v biznise interaktívnej zábavy. Naše pomery úspešnosti pri konzolových tituloch sa pohybujú okolo 80 percent alebo 90 percent. Pri dobre fungujúcich filmových štúdiách sa pomer úspešnosti pohybuje okolo 30 percent, čo znamená, že existuje 70 percentná šanca, že film, na ktorý sme poskytli licenciu, môže prepadnúť,“ povedal Zelnick.
Jedni z najúspešnejších
„A tak, čo sa týka úspechu, to číslo, pokiaľ ide o prínos pre náš hospodársky výsledok, nie je nulové, ale pre to, čo tu robíme, to nie je podstatné. A v prípade neúspechu sa vystavujeme riziku, že ohrozíme povesť našej kľúčovej značky.“
Séria Grand Theft Auto patrí k najzárobkovejším v hernom priemysle. Zatiaľ posledný diel – Grand Theft Auto 5 – vyšiel pred desiatimi rokmi na PlayStation 3 a Xbox One. Potom zamieril aj na počítače a ďalšie dve generácie konzol.
Šiesty diel bol oficiálne oznámený teraz v novembri, prvú ukážku uvidíme v decembri. Už pred rokom však došlo k masívnemu úniku zdrojového kódu.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.