Na vydanie PC verzie The Last of Us Part 1 si museli všetci počkať rovnako. Sony totiž v predstihu neposkytlo predbežný prístup nikomu, čo v ich prípade nebýva vôbec zvykom a na skúšanie hier necháva obvykle veľa času dopredu. Zdržanie prístupu až na vydanie teda neveštilo nič dobré.
Hráči sa už dopredu strachovali, že bude PC verzia tejto populárnej hry, ktorá má práve za sebou aj celú prvú sériu seriálovej adaptácie, dosť náročná na hardvér, uvádza iDnes.cz. Minimálne nároky síce neznie tak desivo, zato tie odporúčané už zahŕňajú pomerne moderné komponenty. Ja teraz hru skúšam na zostave s procesorom AMD Ryzen 5 3600, grafickou kartou RTX 3070 Ti a 16 GB operačnej pamäte.
Časté pády hry a dlhá optimalizácia textúr
Než sa vôbec dostaneš do hry, čaká na teba pomerne nezvyčajný proces optimalizácie efektov a textúr pre danú PC zostavu, ktorý môže v závislosti od vášho hardvéru zabrať pokojne aj cez hodinu. Na mojom PC to zabralo asi 45 minút. Obvyklé pritom pri singleplayerových tituloch je, že akonáhle sa hra stiahne a je pripravená na hranie, už sa nič ďalšie nemusí riešiť, a keď už, takáto optimalizácia nie je zďaleka taká dlhá.
Toto sa hráčom samozrejme nepáčilo a svoje prvé pocity z hry začali hromadne zverejňovať. Nahlasovali pády a zamŕzanie hry, zlú optimalizáciu a ďalšie nadbytočné nahrávacie časy plus hromada sťažností ide na vrub práve nezvyčajnému čakaniu na úvod.
Svoje poznámky okamžite herná komunita začala smerovať na hodnotenie v Steame, kde sa užívateľské recenzie teraz pohybujú v kategórii „skôr záporné“, respektíve na hodnotení 5 z 10.
The Last of Us vám technicky nebráni začať hrať už počas onoho úvodného spracovávania shaderov, avšak výkon v hre dostane kvôli tomu citeľný zásah. Časť ľudí na herných fórach priznávala, že sa do hry pustila práve už počas onoho zrejme hardvérovo náročného procesu a potom sa čudovala, že im hra strašne seká.
Až na ten úvod to nie je také zlé
Z prvých zhruba troch hodín hry však nemám vyložene zlý pocit. Hra sa na vyššie spomínanej zostave v rozlíšení 1440p na prednastavené vysoké detaily drží okolo hranice 70 FPS (foot per second), hoci sa sem tam v náročnejšej scéne, predovšetkým na svetelné efekty, párkrát prepadla až niekam ku 40 FPS. Jedinú grafickú chybu, ktorú som zatiaľ zaznamenal, bolo občasné nízke rozlíšenie pár textúr (predovšetkým tabuľa s nápismi), ktoré sa zjavne nenačítali do plného rozlíšenia.
Hru v súčasnom stave by sme teda aj napriek hromade sťažností na Steame označili ako hrateľnú, avšak zo strany štúdia, ktoré PC port zariaďovalo, to bude chcieť ešte trochu práce. Štúdio Naugty Dog aktuálne technický stav hry preveruje a pracuje na opravách chýb.
Grafika oproti PlayStation 4 remasteru je znateľne krajšia. Miestami je to jednoducho len lepší zážitok, inokedy budeš na detailné herné prostredie či hry so svetlami a tieňmi len vyvaľovať oči.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.