
Najmä generácia Z sa v digitálnom prostredí cíti ako doma: takmer polovica z nich už AI použila na tvorbu profilov, vylepšenia správ alebo na lepší výber kompatibilných náprotivkov, píše portál Antiyoutuber.
44 percent opýtaných by uvítalo, keby im AI pomáhala filtrovať zhody, a 40 percent by chcelo pomoc pri zostavovaní dokonalého profilu. Ako uviedla psychologička Amanda Gesselman: „AI nenahrádza intimitu, ale dáva nezadaným výhodu. V generácii zahltenej možnosťami sú nástroje, ktoré prinášajú jasnosť a efektivitu, viac ako vítané.”
Svadba s umelou inteligenciou?
Napriek tomu má využívanie AI svoje hranice. Pre 44 percent respondentov je neprijateľné, keď niekto upravuje svoje fotografie pomocou AI, a 36 percentám vadí, keď AI generuje konverzácie. Niektorí ľudia považujú použitie umelej inteligencie pri zoznamovaní za neautentické, iní to naopak berú ako bežnú súčasť moderného randenia.
Zaujímavosťou je, že 16 percent opýtaných už malo s AI romantickú interakciu – u generácie Z toto číslo stúpa až na 33 percent. Iný prieskum z apríla dokonca ukázal, že 8 z 10 členov generácie Z by si dokázalo predstaviť svadbu s AI partnerom.
Napriek technologickému posunu väčšina ľudí stále verí v osud a romantickú lásku: 73 percent respondentov verí v lásku na celý život a 60 percent v lásku na prvý pohľad - v roku 2014 to pritom bolo len 34 percent.
AI partneri
Problémom ale zostáva realita: 39 percent nezadaných nepozná vo svojom okolí nikoho, kto by pre nich predstavoval „relationship goals“, a inšpiráciu preto hľadajú na sociálnych sieťach. Tomu potom zodpovedajú aj čísla.
Štyridsaťpäť percent respondentov uviedlo, že s AI partnermi sa cítia lepšie pochopení, a aktívni užívatelia zoznamiek siahajú po AI trikrát častejšie ako tí, ktorí momentálne nerandia. Štyridsať percent ľudí zároveň považuje vzťah s AI priateľom alebo priateľkou za neveru.
Portál Antiyoutuber patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.