Moment vyňatia Messengeru z mobilnej aplikácie Facebook sa udial už tak dávno, že sa dokonca odohral v časoch, kedy bol priamou konkurenciou iOS a Androidu ešte stále Windows Phone.
Ako však informuje portál Engadget, o približne deväť rokov neskôr sa spoločnosť Meta rozhodla spojiť ich opäť dokopy.
„Testujeme možnosť prístupu ľudí k svojej schránke Messenger v rámci aplikácie Facebook a čoskoro uvidíte, že toto testovanie rozšírime,“ napísal šéf Facebooku Tom Alison. „V konečnom dôsledku chceme, aby sa ľudia mohli ľahko a pohodlne pripájať a zdieľať, či už v aplikácii Messenger alebo priamo v rámci Facebooku.“
Násilné rozdelenie
Keď bol pôvodne v roku 2014 vyčlenený Messenger z aplikácie Faceboooku, spoločnosť vtedy hovorila, že „naším cieľom je zamerať vývojové úsilie na to, aby Messenger bol najlepším možným zážitkom v rámci mobilných správ a vyhnúť sa zmätku s oddelenými skúsenosťami s mobilnými správami na Facebooku.“
K rozdeleniu a následnému tlačeniu užívateľov do dvoch aplikácií začala spoločnosť masívne tlačiť v roku 2016. Nie je jasné, či má Meta nejaké konkrétne plány na to, ako Messenger implementuje späť do mobilnej verzie Facebooku.
O jednu aplikáciu menej?
Ako však pripomína Engadget, rozhodne by nebolo zlé mať v telefóne o jednu aplikáciu menej. Predsa len, prepísať sa neustále medzi jednou a druhou je otravné - aj keď sme si na to už zvykli. Je dokonca možné, že v budúcnosti by sme mohli z aplikácie Facebooku posielať správy aj užívateľom Instagramu.
Najbizarnejšie je, že túto radikálnu zmenu sa Meta rozhodla oznámiť pomerne zvláštne - len v blogovom príspevku o oblastiach zamerania Facebooku na rok 2023. Príspevok sa snaží ľudí uistiť, že „Facebook nie je mŕtvy ani neumiera“, aj keď bojuje s poklesom popularity.
Chce konkurovať TikToku
Facebook sa v snahe byť konkurencieschopnejší voči aplikácii TikTok snaží posunúť z aplikácie, kde sme v kontakte s rodinou a priateľmi, na zábavnú platformu plnú objavovania. Snaží sa „urobiť Facebook najlepším miestom pre sociálne objavovanie a zdieľanie“, ako to uviedol Alison v blogovom príspevku.
Hlavným dôvodom, prečo Meta vracia správy do aplikácie Facebook, je „uľahčiť ľuďom zdieľanie toho, čo objavili na Facebooku prostredníctvom správ, kedy, kde a ako to vyhovuje ich potrebám, bez toho, aby museli prepínať na inú aplikáciu“ napísal šéf Facebooku.
TikTok umožňuje používateľom zdieľať videá, na ktoré narazia, so svojimi priateľmi prostredníctvom vstavaného priameho zasielania správ. Meta sa tak vracia o krok späť, aby postupne úplne nestratila záujem ľudí. Otázkou je, či jej to bude stačiť.