Dara Rolins je pre mňa guilty pleasure. Ako malý som počúval jej detské hity, ako stredoškolák som sledoval Darinu transformáciu na sexsymbol. Dala si zväčšiť prsia, vystupovala v nohavičkách a mala provokatívne videoklipy, v ktorých zobrazovala aj lásku medzi dvomi mužmi. Bola to slovenská verzia Madonny, ktorá kazila dobré katolícke mravy a fascinovala gejov. Jej texty balancovali na hranici jednoduchosti, ale mali v sebe niečo magneticky zábavné. Dara je dodnes gay ikona, preto na každej teplej gadžovskej zábave musí hrať Čo o mne vieš.
Moje teplé srdiečko poskočilo, keď mi Lýdia ponúkla lístky, ktoré kúpila navyše na vypredaný koncert v Prahe. Výlet do Prahy mi zároveň padol vhod, aby som na chvíľu utiekol zo Slovenska pred všetkým spoločenským dianím. Sadol som do Regiojetu, pokochal som sa pohľadom na záchodovú orchideu a z menu som si naobjednával jedlo. Pri účte za kávu, polievku a hlavné jedlo za 4,4 eur som si povedal, že takto vyzerá skutočná sociálna politka.
V Prahe boli počas víkendu všade Slováci, ktorí prišli na dva Darine koncerty do O2 Arény. Takto sa Praha na chvíľu zmenila opäť na československú metropolu. Môj frajer však odmietol ísť a zahlásil, že Dara je iba pre starých ľudí. To sú tie generačné rozdiely, keď máte o 13 rokov mladšieho frajera.
Dara je zosobnením najväčšej hviezdy na našej scéne. Má energiu, charizmu a šlachovité telo, vďaka čomu aj po päťdesiatke dokáže urobiť show. Príjemne ma prekvapili videoprojekcie, ktoré sa menili pri každom songu a zodpovedali hudbe. Napríklad, taká Dua Lipa mala na svojom turné jednoduché videoprojekcie bežiace v slučke, ktoré pôsobili odfláknuto a kazili mi celkový dojem z koncertu. Dara mala pripravené aj prekvapenia.
Na pódiu sa striedali rôzne hviezdy miestnej scény. S Danem Bártem si Dara zaspomínala na svoje experimentálnejšie obdobie, keď spoločne pôsobili v zoskupení Sexy Dancers. Na pódiu sa objavila aj Darina dcéra Lola vo vysokých čižmách, bielom tyle a nohavičkách. Aká matka, taká Katka. Ostatní hudobní hostia boli ukážkou generického československého showbiznisu, v ktorom sa celebrity radšej nevyjadrujú k spoločenskému dianiu. A keď sa prejavia, je z toho zvláštna pachuť. V tomto ohľade je Dara ťažko čitateľná, lebo ak chce niekto oslovovať davy na Slovensku, nemôže explicitne hovoriť, čo si myslí. Zároveň však vedela pracovať s rôznorodým publikom. Ponúkla im svoje detské hity, na Fóbiu jej nabehli polonahí muži v harnessoch a bol z toho taký malý gay pride.
A vtedy som rozmýšľal: Čo by na toto povedala Martina Šimkovičová?
Dara myslela aj na divákov vzdialených od pódia, keď sa objavila v zadnej časti arény aj so zborom spevákov a následne sa pohybovala cez celú arénu medzi ľuďmi. Jednoducho z nej bolo cítiť, že miluje kontakt s publikom.
Keď sa však skončil koncert, rozmýšľal som, či tam bol nejaký zapamätateľný moment. Celý koncert pôsobil, ako keby mu chýbalo niečo vlastné. Dara je sama za seba, keď spieva svoje hity z detstva. Inak sú to štylizácie, ktoré čerpá od Madonny alebo Beyoncé. Je tu však zásadný rozdiel medzi ňou a popovými divami. Madonna už v 90-tých rokoch hovorila ostro proti homofóbii, konfrontačná bola aj Beyoncé ohľadom rasizmu. Dara Rolins nebola advokátkou ľudských práv, bola hlavne advokátkou kozmetických značiek. Samozrejme, za svoje postavenie vďačí svojej stratégii zapáčiť sa širokému davu. A ešte stále vie robiť show a ešte lepšie biznis.