HackeriYoutube/paper
StoryEditor

Anonymous zablokovali viaceré ruské médiá. Ukončite vojnu, vyzývajú Putina

iDnesČTK28.02.2022., 12:38h
Internetové stránky niekoľkých ruských médií v pondelok zablokoval útok počítačových pirátov. Postihol napríklad štátnu agentúru TASS, denníky Kommersant, Izvestija, RBK, ruskú verziu časopisu Forbes, ale aj niekoľko bieloruských médií.
Lajkuj Brainee.sk na

Napadnuté weby sa buď neotvárajú, alebo sa na nich objavuje výzva k ruským občanom, aby zastavili ruský vpád na Ukrajinu.

„Pri pokuse otvoriť internetovú stránku môžete naraziť na protivojnové vyhlásenie s emblémom Anonymous. Práve teraz robíme všetko, aby sme problém čo najrýchlejšie odstránili,“ citoval denník Vedomosti vyjadrenie hovorcu denníka Izvestija.

Kybervojna

Ostatné napadnuté médiá na prosbu o vyjadrení neodpovedali, píše spravodajský portál BBC na svojom ruskojazyčnom webe. Zatiaľ tak neurobil ani úrad Roskomnadzor, dohliadajúci na médiá a internet.

K útoku sa medzitým prihlásilo medzinárodné hnutie hackerov Anonymous. V sprievodnom vyhlásení na Twitteri zároveň „oficiálne vyhlásilo kybernetickú vojnu ruskej vláde".

Screenshot Stránka TASS

​Terčom „bezprecedentných DDoS-útokov“ sa stali weby Kremľa a ďalších úradov. Zobrazovali text napríklad s počtom padlých vojakov v prebiehajúcej invázii, ktorý už prevyšuje straty pri prvej čečenskej vojne.

Obsah tiež vystupuje proti režimu Vladimira Putina, ktorý podľa textu za pár rokov premení Rusko v Severnú Kóreu. „Neposielajte svojich synov a mužov na smrť,“ vyzýva vyhlásenie.

​Web ruskej štátnej televízie RT (Russia Today) sa už vo štvrtok stal terčom kybernetického útoku, ktorý ho dočasne vyradil z prevádzky. K nemu sa hackerská skupina Anonymous priamo prihlásila. Stanica podľa kritikov šíri ruskú vládnu propagandu.

RT vo štvrtkovom vyhlásení uviedla, že je od štvrtkového večera terčom takzvaného DDoS útoku, ktorý zahlcuje jej servery. Viac ako štvrtina IP adries použitých na tento útok sa podľa stanice nachádza v Spojených štátoch.
Ukrajina v posledných týždňoch i dňoch čelila mnohým kybernetickým útokom na webové stránky svojich úradov, bánk či iných inštitúcií.

Kyjev aj západní činitelia opakovane varovali, že také napadnutie infraštruktúry môže chystať Moskva ako prípravu na inváziu.

Portál iDnes.cz patrí pod vydavateľstvo Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.sk.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
25. jún 2022 21:14