Aj napriek tomu, že tehotenstvo je medzi transrodovými mužmi čoraz bežnejšie, niektorí z 22 miliónov sledovateľov značky spodnej bielizne na Instagrame si dali tú námahu s písaním transfóbnych komentárov, uvádza portál Unilad.
Značka Calvin Klein chcela vo svojom príspevku ku Dňu matiek vyjadriť podporu, no zároveň aj upozorniť na realitu nových rodín. „Dnes na podporu žien a matiek po celom svete upozorňujeme na realitu nových rodín,“ napísali. Príspevok zobrazoval aj trans muža Roberta s Erikou. Ten mal podľa príspevku v najbližších dňoch porodiť ich spoločného syna Noaha.
Tento prejav podpory pre nové rodiny sa však nestretol s pochopením fanúšikov značky. V komentárovej sekcii sa veľmi rýchlo objavili vyjadrenia plné nenávisti a odsudzovania. Viacerí poznamenali, že už od tejto značky nenakúpia. Okrem toho sa tam objavovali aj výzvy na unfollow značky, ale aj komentáre ako „ženy rodia, nie muži“, či „muži nemôžu otehotnieť“.
Nie všetky komentáre sa však týkali len tehotného Roberta. Jeden z komentujúcich trefne poznamenal, že množstvo produktov značky sa vyrába v krajinách, kde neexistujú žiadne práva pre ľudí z LGBTQ komunity a hrozí im väzenia alebo trest smrti pre ich sexuálnu orientáciu. K nemu sa pridali aj ďalší komentujúci. „Zastavili ste produkciu v krajinách, kde ešte neexistujú práva LGBTQ ľudia?“ píše sa v ďalšom komentári.
Značka spodnej bielizne však nemlčala a pridali komentár s vlastným vyhlásením. „Túto platformu prijímame ako inkluzívne a rešpektujúce prostredie pre individualizmus a sebavyjadrenie. V Calvin Klein tolerujeme všetko okrem netolerancie – každý netolerantný komentár bude odstránený a všetky účty s nenávistnými vyhláseniami môžu byť zablokované,“ napísali.
PVH, materská značka Calvina Kleina, má zamestnancov v krajinách ako napríklad Malajzia a Srí Lanka, kde ľudia LGBTQ komunity môžu stále čeliť väzeniu, uvádza sa v príručke o najhorších a najnebezpečnejších krajinách pre LGBT cestovateľov novinára Lyrica Fergussona.
Webová stránka Good On You však poznamenala, že značka Calvin Klein si zlepšila skóre vplyvu na životné prostredie. Znamená to, že sa zlepšili podmienky pre ľudí na pracovisku a dokonca získali skóre 51 až 60 percent v indexe transparentnosti módy.