Uhorky ako nový fenomén Gen ZUnsplash/SuckerPunch Gourmet
StoryEditor

Nad novým trendom Gen Z sa pousmeje nejedna babka. Fenoménom sú nakladané uhorky, pijú z nich šťavu a nosia ich na tričkách

Antiyoutuber11.05.2025., 11:00h

Na sociálnych sieťach sa rozbehol nečakaný trend: uhorky. Najmä medzi generáciou Z získavajú nakladané uhorky a všetko s nimi spojené neobvyklú popularitu.

Lajkuj Brainee.sk na

? Zhrnutie pre tých, ktorí rýchlo scrollujú:

  • TikTok zaplavili videá s uhorkami - od kyslých mixov po módne kúsky s ich motívom.
  • Celebrita Dua Lipa si uhorkovú šťavu pridáva aj do diétnej coly.
  • Uhorky sú lacné, zdravé a „aesthetic“ - ideálne pre mladú generáciu.
  • Potravinárske firmy reagujú a na trh prichádzajú uhorkové limonády či chipsy.
  • Pinterest označil „pickle fix“ za top food trend roka 2025.

Užívatelia TikToku zdieľajú videá, v ktorých pijú rôsol z pohárov, skúšajú netradičné kombinácie ako uhorky obalené v chamoyi (druh slaných omáčok a dochucovadiel v mexickej kuchyni, ktoré sa vyrábajú z nakladaného ovocia), tajíne (mexická zmes korenia pozostávajúca prevažne z limetky, čili papričiek a soli) a kyslom cukríkovom prášku, alebo si kupujú oblečenie s uhorkovým motívom, píše portál Antiyoutuber.

image

Vychutnávaš si na dovolenke najmä jedlo? Prinášame zoznam domácich špecialít, ktoré na výlete nemôžeš vynechať

Trendy sa nevyhýbajú ani celebritám - napríklad speváčka Dua Lipa priznala, že si šťavu z uhoriek pridáva do svojej diétne kolesá. Podľa odborníkov a trendwatcherov sa uhorky stávajú pre Gen Z tým, čím bolo avokádo pre mileniálov: potravinou s výraznou vizuálnou identitou, zdravotnými benefitmi a potenciálom vyjadrovať životný štýl.

Lacné a trendy

Na rozdiel od avokáda sú však uhorky lacné - a práve to z nich robí ideálny symbol generácie, ktorá vyrastala v ekonomickej neistote, ale stále túži po individualite a „aesthetic“ kultúre.

„Sú lacné, zdravé, vtipné a kontroverzné – všetko, čo z potraviny robí ideálny internetový fenomén,“ uviedla Andrea Hernández, zakladateľka trendového newslettera Snaxshot. „Na začiatku pandémie ľudia doma experimentovali a zistili, že uhorky sa skvele hodia ako obsah na TikTok.“

image

Uhorky ako nový fenomén Gen Z

Unsplash/SuckerPunch Gourmet

Trend rýchlo zachytil aj potravinársky priemysel. Na trhu sa objavili uhorkové príchute limonád, chipsov, žuvačiek aj vitamínov. Pinterest označil „pickle fix“ ako jeden z hlavných food trendov na rok 2025. Podľa odborníkov nadväzuje tento vývoj na premenu spotrebiteľského správania – namiesto pokrmov sa do popredia dostávajú suroviny.

Čo bude ďalšou potravinou?

Typické sú takzvané „girl dinner“ taniere alebo charcutérie boardy, ktoré skladajú jednotlivé komponenty do estetických zostáv. Trend má ale aj kultúrny podtext. Ako hovorí reportérka magazínu Eater Jaya Saxena, dnešné populárne potraviny často vyžarujú pocit svetáctva a individuality.

image

Hotové šialenstvo na Islande. Miestni kvôli internetovému receptu na šalát vykúpili všetky uhorky na ostrove

O novom trende písala vo svojom newsletteri aj Pavlína Louženská. „Nie je nič, čo je posledné dva roky viac #trending ako kyslé uhorky. A tento rok to evidentne nebude iné. Pinterest ich dokonca uvádza ako jeden z najzásadnejších trendov pre 2025. Moja šumavská babička by teraz zdvihla obočie, ale ako píšem v globálnom reporte Culture Connectors, tak svet objavuje, čo nám príde úplne bežné,” uvádza.

Kam sa trend posunie ďalej, nie je isté. Influenceri už dnes špekulujú, že ďalšou veľkou potravinou bude niečo s vysokým obsahom vlákniny - napríklad figy, brokolica alebo šošovica.

Portál Antiyoutube patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/socialne-siete, menuAlias = socialne-siete, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
13. jún 2025 18:14