kozmetiku v súčasnej dobe používa takmer každý. Nie každý si však môže dovoliť populárne a luxusné značky, ktoré ponúkajú parfumérie a tak čakajú na rôzne zľavy. Niektoré obchody však ponúkajú produkty s veľkou zľavou, ktoré už pravdepodobne niekto použil.
Po celých Spojených štátoch sú veľmi rozšírené obchody so zľavneným tovarom, pre ktoré sa vžil názov discount stores. Ide v podstate o outlety, v ktorých zoženiete tovar s výraznou zľavou. Obchody ponúkajú oblečenie, dekorácie do interiéru, gauče, riad, ale aj kozmetiku. V niektorých prípadoch však použitú.
Odhalil ich youtuber
Shane Dawson, jeden z najznámejších amerických influencerov, ktorého preslávili predovšetkým videá o konšpiračných teóriách, zverejnil nové video. Ukazuje v ňom praktiky jedného z amerických reťazcov, ktorý nemenuje a jeho logo zamazal. Aj napriek tomu však ide poznať, že hovorí o reťazci TJ Maxx, ktorý má po Spojených štátoch viac ako tisíc obchodov a je vďaka tomu jedným z najväčších predajcov v krajine.
V obchode sa dá zohnať aj veľmi lacná kozmetika. V niektorých prípadoch aj o päťdesiat percent lacnejšie, než v parfumériách. Síce je väčšina kozmetiky s minimálnou známkou poškodenia, niekedy sú však púzdra u očných tieňov a iných púdrových produktov rozbité alebo sú zlomené rúže. Dopredu ale mnohokrát neviete, čo si kupujete, pretože sú produkty zabalené. V Spojených štátoch sa totiž kozmetika predáva v papierových obaloch a pokiaľ sú navonok neporušené, nie je dôvod predpokladať, že by mohli byť vo vnútri poškodené.
Dawson vraj mal už dlhšiu dobu teóriu, že by reťazec mohol predávať kozmetiku s výraznou zľavou nielen kvôli tomu, že sú zničené, ale aj preto, že ich už niekto predtým použil. Práve kvôli tomu sa rozhodol teóriu otestovať.
Nakúpil si desiatky kozmetických produktov, ktoré doma prezrel. Niektoré z nich sa zdali byť v úplnom poriadku, iné boli zničené, niektoré očné tiene v sebe mali dokonca odtlačok prsta. Hoci bol šokovaný, rozhodol sa niektoré z produktov ešte viac zničiť. Do tieňov napríklad zarazil necht a pôvodnú textúru takmer u všetkých rozmazal. Následne šiel produkty do obchodu vrátiť s tým, že si želá vrátiť peniaze. Všetok tovar, ktorý vrátil, si zároveň označil malými hviezdičkami vo vnútri papierového balenia.
O deň neskôr sa vrátil do rovnakého obchodu, kam tovar vrátil a kúpil si rovnaké produkty. Po tom, čo ich zaobstaral, ich v aute otvoril a zistil, že sú to presne tie, ktoré im o deň skôr vrátil. Predavači tak vrátili medzi ostatný tovar vrátené produkty bez toho, aby sa pozreli, či ich niekto použil alebo nie. Takéto produkty by sa však mali kontrolovať a prípadne posielať okamžite na likvidáciu.
Konšpiračné teórie
Okamžite sa pod videom začali objavovať komentáre, v ktorých používatelia tvrdia, že musia ísť len o rozhodnutie vedenia obchodu. Predajcovia totiž majú údajne nariadené likvidovať produkty, ktoré už niekto použil. Nie všetci však pravidlá vraj dodržiavajú. Zákazníci obchodu sú z videa znechutení, nič nechutnejšieho vraj nevideli. „Fuj, to je hnus. Už nikdy si tam nič nekúpim,“ píšu pod video.
Video Dawsona má zhruba takmer päťdesiatšesť minút a spomína v ňom aj ďalšie teórie, ktoré sa týkajú dekoratívnej kozmetiky. Napríklad je presvedčený o tom, že cestovné verzie produktov sú vždy lepšie, než tie v štandardnej veľkosti. Neskôr tiež porovnáva lesky na pery od dvoch rôznych značiek, ktoré sú podľa neho zhodné. Jeden z nich je však od luxusnej značky a druhý od značky z drogérie. Jediný rozdiel je podľa neho ten, že je prvý niekoľkonásobne drahší.