Títo tvorcovia ti častokrát navrhnú lacnejšie alebo alternatívne produkty miesto tých, ktoré ti influencer pretláča len preto, lebo dostal zaplatené, informuje web Comscore. Uchránia ťa tak pred impulzívnymi nákupmi.
Trend deinfluencingu tento rok poriadne narástol - počet takýchto príspevkov medzi mesiacmi január a február vzrástol o 240 percent. Od začiatku roka vygeneroval celkovo viac ako 609-tisíc interakcii v rámci 616 príspevkov.
Čoraz populárnejší
S hashtagom #deinfluencing sa spájajú najmä témy, ktoré súvisia najmä s produktami alebo sa točia okolo skrášľovacích produktov, nadmernej spotreby a peňazí.
K 11. aprílu tento hashtag len na TikTok-u vygeneroval cez 484 miliónov zhliadnutí, pričom k trendu sa pridali rôzni tvorcovia. Napríklad známy influecner v oblasti skrášľovacích produktov Manny Gutierrez, známy aj ako Manny MUA; ten využil trend ako príležitosť, vďaka ktorej môže ľuďom odporúčať alternatívne produkty, ktoré fungujú rovnako dobre.
Zapojili sa však aj rôzne inštitúcie, napríklad Cosmopolitan, módny magazín pre ženy. Ten ľuďom neodporúča zbytočne utrácať na produktoch, ktoré ani nepotrebujú. Na našom území sa podobnej téme v oblasti starostlivosti o pleť venuje @fipahskin.
Protipól
Influenceri však stále majú hlavnú rolu v reklame na sociálnych médiách. Získavajú ho tým, že podporujú predaj prostredníctvom reklamných partnerstiev a obsahu, ktorý upravili tak, aby vyzdvihoval daný produkt a ovplyvnil tak ľudí ku kúpe. „Deinfluenceri“ však odmietajú tradičné formy toho, ako majú influenceri presvedčiť svoje publikum, aby si kúpilo daný produkt.
„Deinfluencovanie“ by sa tak dalo považovať za ďalšiu formu „influencerstva“, založenú na základe autenticity a transparentnosti – dáva tvorcom možnosť odporúčať produkty, ktoré nielen milujú, ale sú aj dostupnejšie viacerým ľuďom.
Tento trend nielenže umožňuje tvorcom byť autentickou a vernejšou verziou samých seba, ale tiež ukazuje, že čestnosť vždy bola a vždy bude najcennejšou vlastnosťou značky.