Prečo je zelenina a ovocie pri vchode do obchodu?Freepik/frimu Eugen/
StoryEditor

Prečo sú zelenina a ovocie v supermarketoch hneď pri vchode? Odborník prezradil dobre premyslený dôvod

rev17.03.2024., 10:00h

Odborník na architektúru a dizajn odhalil manipulatívne techniky, ktoré používajú veľké obchodné reťazce.

Lajkuj Brainee.sk na

Keď najbližšie vojdeš do predajne, možno by si si mal lepšie prehliadnuť, ako sú usporiadané jednotlivé produkty, pretože supermarkety údajne používajú záludné triky. Ich cieľom má byť udržanie zákazníka v predajni čo najdlhší čas a prinútiť ho nakúpiť viac.

Odborník na architektúru a dizajn Reeves Connelly nedávno prezradil, že jedným z týchto trikov je spôsob usporiadania predajne. Podľa jeho slov je každý kút supermarketov navrhnutý tak, aby zákazník v ňom minul čo najviac peňazí a odišiel s plným košíkom. Ako píše britský portál The Mirror, Connelly zdieľa svoje vedomosti z oblasti dizajnu obchodov a reštaurácií na TikToku.

Chcú viac zarobiť

Aj väčšinu obchodných reťazcov na Slovensku spája rovnaké umiestnenie zeleniny ku vchodom predajní. Connelly nedávno vysvetlil, predajcom ide o to, aby si zákazník najskôr do košíka vložil zdravé potraviny a následne sa necítil tak previnilo, keď si vezme aj nezdravú stravu.

image

Influencerka chcela brunch zadarmo, dostal sa jej však len výsmech. Reakcia populárnej reštaurácie sa stala virálnou

Dizajnérsky guru prezradil aj ďalšie záludné obchodné taktiky. Niektoré základné potraviny, ako napríklad vajcia sú umiestnené až na samom konci supermarketu vraj preto, „aby si bol nútený prejsť okolo viacerých regálov, kým sa k nim dostaneš.”

Ďalším trikom vďaka, ktorému máme v obchode minúť viac peňazí je usporiadanie cereálií v regáloch. Connelly vysvetľuje, že tie nezdravšie a teda aj drahšie varianty sú umiestnené v dolnej časti regálu teda v rovine očí dieťaťa, zatiaľ čo lacnejšie varianty sú hore.

image

Psychologické ťahy obchodných reťazcov

Tiktok/reeves Connelly/

Vážne aj toto?

Niektoré metódy, ktoré dizajnér spomína sú však už trochu pritiahnuté za vlasy. „Jediný spôsob, ako sa dostať k východu, je nemotorne prejsť cez pokladne - má vás to odradiť od odchodu bez toho, aby ste si niečo kúpili," hovorí. Alebo za tým netreba vidieť nič viac a jednoducho ide o prevenciu pred zlodejmi.

Conelly tiež hovorí, že niektoré supermarkety za poslednú dekádu zdvojnásobili veľkosť nákupných košíkov, “pretože výskum potvrdil, že zvojnásobenie veľkosti zvýšilo predaj o 40 percent.” 

@reevcon

the amount of thought that goes into grocery store design, from a psychological and marketing standpoint, is absolutely wild

♬ original sound - Reeves Connelly

Keď veci nie sú na svojom mieste

Aj keď Connelly hovorí o tradičnom usporiadaní predajní ako o psychologických trikoch, v skutočnosti nám aj pomáha jednoduchšie sa vo veľkých supermarketoch orientujeme. Ani to však nie je večné a z času na čas sa mení. Podľa Connellyho ide o jeden z ďalších psychologických ťahov. 

image

Američan za celý život zjedol viac ako 34-tisíc Big Macov. O svetový rekord ho už zrejme nikto nikdy nepripraví

„Veľmi dobre si uvedomujú, že tieto taktiky budú menej účinné, keď niekoľkokrát navštívite obchod a získate lepší prehľad o tom, kde sa čo nachádza,” povedal. Dôvod pravidelného presúvania niektorých produktov vidí v dezorientovaní človeka, ktorý potom dlhé minúty blúdi po predajni.

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
17. november 2024 23:31