Toto sú jedlá a nápoje, ktoré už stihla navrhnúť umelá inteligencia.Twitter/derekcuster, Techtechchina, Nemoresourcing/
StoryEditor

Budúcnosť je pred dverami. Umelá inteligencia už navrhuje aj potraviny, toto všetko zatiaľ vytvorila

Michal Čiernik30.09.2023., 10:00h

Trh s potravinami vyrobenými umelou inteligenciou bude mať podľa analytikov do roku 2028 hodnotu 35 miliárd dolárov. Už teraz AI navrhuje potraviny na molekulárnej úrovni.

Lajkuj Brainee.sk na

Po celom svete sa veľké spoločnosti, ako je napríklad Mars, snažia využiť umelú inteligenciu na navrhovanie lepších potravín, pričom v predaji sú už desiatky produktov.

Od limonád cez alkohol až po vegánske jedlá. Firmy dúfajú, že obrovská spracovateľská sila AI pomôže vynájsť recepty, ktoré sme doteraz prehliadali. Analytici z Mordor Intelligence očakávajú, že do roku 2028 celosvetovo vzrastie trh s AI vo výrobe potravín na 35 miliárd dolárov, píše DailyMail.

Coca-Cola z roku 3000

Coca-Cola vydala nový nápoj Zero Sugar, ktorý vytvorila v spolupráci s umelou inteligenciou. Je navrhnutý tak, aby chutil ako nápoj z roku 3000.

Nápoj z limitovanej edície Y3000 sa môže pochváliť tým, že má „futuristickú príchuť“. Jeden TikToker povedal, že chuť pripomínala zmiešanie normálnej koly so sladkým cukríkom. „Dúfame, že Coca-Cola bude aj v roku 3000 stále rovnako osviežujúca ako dnes, a preto si kladieme za cieľ zistiť, ako by mohla chutiť Coca-Cola z budúcnosti,“ uviedla riaditeľka globálnej stratégie Coca-Cola Company Oana Vlad. AI navrhla aj samotný dizajn plechovky a pet fľaše.

Zmrzlina s príchuťou fazule

Čínsky výrobca zmrzliny Zhong Xue Gao použil AI na navrhnutie, predaj a vytvorenie novej lacnej zmrzliny, ktorá bola uvedená v marci na trh v Šanghaji.

Produkt sa nazýva „Sa‘Saa“, čo znamená „uspokojenie a prekvapenie pri každom dobrodružstve“ a je dodávaný s príchuťou červenej fazule, zelenej fazule, mlieka a kakaa.

Organizácia použila ChatGPT a čínskeho chatbota „Ernie“ na navrhovanie a uvádzanie produktov na trh. Žiaľ, táto špeciálna fazuľová zmrzlina je dostupná len na čínskom trhu.

Vegánsky syr navrhnutý na molekulárnej úrovni

Čílska „potravinová tech“ spoločnosť Notco využíva strojové učenie na vytváranie vegánskych verzií mliečnych a mäsových výrobkov – ich analýzou na molekulárnej úrovni.

image

AI, známa ako Giuseppe, analyzuje molekulárnu štruktúru produktov a navrhuje spôsoby, ako ich znovu vytvoriť pomocou rastlín.

Twitter/godairyfree/

AI, známa ako Giuseppe, analyzuje molekulárnu štruktúru produktov a navrhuje spôsoby, ako ich znovu vytvoriť pomocou rastlín. Výsledkom je partnerstvo so spoločnosťou, Kraft Heinz Not Company, ktorá vydala syr navrhnutý AI - Kraft NotCheese Slices.

Inteligentná whisky

Švédska whisky spoločnosť MackMyra spolupracovala s fínskou technologickou spoločnosťou Fourkind na receptúre novej „dokonalej Whisky“ - spracovaní informácií vrátane receptov a spätnej väzby od zákazníkov na vytvorenie „dokonalej“ whisky.

Pomocou Microsoft Machine Learning Studio, ktoré spracovalo informácie vrátane receptov a spätnej väzby od zákazníkov, bola v roku 2023 uvedená na trh prvá whisky „Intelligens“.

image

Chceš si pokecať s Ježišom, Lincolnom či Hitlerom? V novej aplikácii je online viac ako 20-tisíc mŕtvych osobností

Nie na každého to však zapôsobilo. „Pravdepodobne je to psychologická zaujatosť, ale takmer cítite, že to bolo navrhnuté počítačom, pretože jej chýba osobitosť,“ píše blogerka The Whisky Lady.

Pivo, ktoré sa vyrobilo samo“

Becks Autonomous, označované ako „pivo, ktoré sa vyrobilo samo“, malo recept navrhnutý spoločnosťou ChatGPT a marketingovú kampaň umelo vytvorenú softvérom Midjourney.

image

Becks Autonomous, označované ako „pivo, ktoré sa vyrobilo samo“, malo recept navrhnutý spoločnosťou ChatGPT.

Twitter/nemoresourcing/

Keď marketingový tím, požiadal AI o nápad, ako propagovať 150. výročie piva, ChatGPT im povedal, aby uvarili limitovanú edíciu a navrhol celý koncept.

V rámci limitovanej edície sa v Európe predalo 450 plechoviek, ktoré predstavovali umelecké diela navrhnuté umelou inteligenciou.

Nový Hell

Maďarský výrobca energeťákov Hell sa obrátil na AI, aby navrhol novú príchuť obľúbeného nápoja. Naplnil systém AI informáciami o predaji, prísadách, výskume a spätnej väzbe od spotrebiteľov.

Umelá inteligencia následne prišla s vzrušujúcou príchuťou „Tutti Frutti and Berry Blast“, ktorá sa tento rok uvádza na trh v 60 krajinách sveta vrátane Slovenska. Spoločnosť verí, že umelá inteligencia môže začať „novú éru“ potravinárskeho priemyslu a skrátiť dobu vývoja produktu z dvoch rokov až na mesiac.

Tajomný guláš

Nie všetky experimenty s umelou inteligenciou idú podľa plánu. Chatbot navrhnutý novozélandským reťazcom Pak N‘Save prišiel s receptami, ktoré zahŕňali kanibalizmus alebo smrtiaci plynný chlór.

Aplikácia najprv upozorňovala na nechutné recepty, ako napríklad „Oreo zeleninová praženica“, no potom používatelia zistili, že odporúča aj recepty s nejedlými ingredienciami.

image

Umelá inteligencia ako budúcnosť vojenstva. Z robotov s AI sa môžu stať vraždiace mašiny

Jeden aromatický nápoj, ktorý robot opísal ako „dokonalý nealkoholický nápoj na uhasenie vášho smädu a osvieženie vašich zmyslov“, by uvoľňoval smrtiaci plynný chlór. Robot tiež ponúkol recepty na sendviče s jedom a lepidlom a guláš z ľudského mäsa, ktorý opísal ako ‘Záhadný mäsový guláš‘.

menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
26. apríl 2024 02:12