Sedemdesiatsedem percent batožiny, ktorú postihli problémy, dorazilo do cieľa s meškaním, 18 percent bolo zničenej alebo vypáčenej a päť percent bolo ukradnutej alebo nadobro stratenej. Väčšina problémov podľa správy nastala u pasažierov, ktorí museli na ceste do svojej destinácie prestupovať.
Od „kufrového chaosu” bezprostredne po koronavírusovej kríze, keď sa letiská potýkali s nedostatkom personálu a mnoho batožiny uviazlo na letiskách, sa ale situácia zlepšila. Stále je ale ťažkostí s batožinou viac ako pred pandémiou.
Európa je na tom horšie ako Amerika a Ázia
V roku 2019 stretlo problémy v celosvetovom priemere 5,9 batožiny na tisíc cestujúcich, vlani spomínaných 6,9. Európa je na tom s podielom 10,6 problematickej batožiny na tisíc pasažierov horšie ako Severná Amerika alebo Ázia.
Trend je ale na celom svete jednoznačný. Zatiaľ čo celkový počet cestujúcich sa od roku 2007 viac ako zdvojnásobil, podiel problémovej batožiny klesol o 63 percent. Sita predpokladá, že výsledky sa ešte zlepšia s ďalšou automatizáciou a ešte užšou spoluprácou leteckých prepravcov a letísk.