
Ako každý rok, Yahoo! Finance vyberá „Spoločnosť roka“ na základe jej výkonnosti na trhu a iných úspechov. Zároveň však udeľuje aj titul „Najhoršia spoločnosť roka“, pričom publikuje prieskum o spoločnosti, ktorá ich najviac rozrušila.
Mnoho dôvodov a krívd
Jedným z dôvodov, prečo sa toľko ľudí nahnevalo na Facebook / Meta, bol vplyv spoločnosti na deti a mladých ľudí, a to hlavne v súvislosti so sociálnou sieťou Instagram, ktorá mu taktiež patrí. Spomenúť však musíme aj neustále pribúdajúce hoaxy a spájanie ľudí, ktorí im veria, do veľkých komunít, kde sa potvrdzujú vo svojej pravde.
Meta však podľa niektorých ešte stále môže zvrátiť svoje smerovanie. „Jeden respondent povedal, že Facebook by sa mohol vykúpiť uznaním a ospravedlnením za to, čo urobil, a darovaním značnej sumy zo svojich ziskov nadácii, ktorá by pomohla zvrátiť jeho škody.”
Zmena názvu je zbytočná
Zatiaľ čo niektorí ľudia považovali rebrand Meta za cynický pokus odviezť pozornosť od škandálu s odtajnením vplyvu na deti, iní boli nadšení potenciálom nového smerovania, ktoré by „a) mohlo byť zaujímavé a b) niečo iné ako starnúci model sociálnych médií.“
Značné množstvo kritických odpovedí sa zameralo na vedúcich pracovníkov a zakladateľa a generálneho riaditeľa Marka Zuckerberga. Niet pochýb o tom, že Meta si titul najhoršej spoločnosti roka zaslúži. Až budúcnosť ukáže, či má ešte nejakú šancu povstať ako fénix z popola.