Z radnice kórejského mesta Seongan sa stala dohadzovacia agentúra. Zástupy mužov a žien s menovkami na sviatočných šatách sa do nej hrnuli, aby našli svoju spriaznenú dušu.
Hoci sa posledná akcia organizovala na jeseň, z reproduktorov zneli vianočné piesne. Radnica prichystala aj červené víno, čokoládu, hry na uvoľnenie atmosféry a pre ženy líčenie zadarmo.
Nízka pôrodnosť
Snaha úradov má byť reakciou na prudký a chronický pokles pôrodnosti v Južnej Kórei. Vláde sa dlhodobo nedarí trend zvrátiť, hoci do sektora starostlivosti o deti investuje miliardy dolárov každý rok. V roku 2022 sa pôrodnosť prepadla na 0,78 dieťaťa na ženu, čo v celosvetovom rebríčku radí krajinu na posledné miesto. Priemer pre krajiny OECD z roku 2020 bol 1,59.
Obdobnú cestu, ako obyvateľov prinútiť k párovému životu a plodeniu detí, zvažovalo aj hlavné mesto Soul, nakoniec však prevážila obava z kritiky, že by to bolo plytvanie peniazmi daňových poplatníkov.
Odborníci by s takou kritikou súhlasili. Podobné spektakulárne akcie nemôžu vyriešiť štrukturálne dôvody, prečo sa rodí menej detí. Medzi ne patria vysoké ceny bývania a vzdelávania. Ale napríklad aj patriarchálny útlak žien, kvôli ktorému sa nedarí ani manželstvám. Žiť nezosobášená je pre ženy pod drvivým nánosom tradícií, podľa ktorých je žena podriadená mužovi, cestou, ako si ubrániť slobodu a autonómiu.
Mesto Seongnam chce aj tak v šnúre zoznamiek naslepo pokračovať. Nahráva tomu aj odozva občanov, ako dodáva agentúra Reuters, sú na nich poradovníky.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.