Podľa informácií TV JOJ mala riaditeľka školy údajne fyzicky napadnúť žiačku ôsmeho ročníka počas vyučovacej hodiny. Riaditeľka však tieto obvinenia odmieta a na matku svojej žiačky podala už trestné oznámenie.
"Dvadsaťtri rokov tu učím a doteraz som takýto incident nemala," vyjadrila sa riaditeľka školy pre TV JOJ. Roztržka medzi ňou a žiačkou sa mala stať na školskej chodbe po tom, ako ôsmačka chcela po hádke s učiteľkou v triede zo školy utiecť.
Podľa vyjadrení žiačky ju mala riaditeľka fyzicky napadnúť. "Ťahala ma, potrhala tričko a chytila ma za ruku, potom za krk a udrela ma po chrbte," píše sa na webe televízie.
Riaditeľka sa však bráni: "Nič také som neurobila, pani zástupkyňa dosvedčí, ja som ju naozaj chytila za ľavú ruku a tým, že ona sa trhla a letela."
Vedúci rómskej hliadky, ktorý mal dozerať na poriadok v škole, sa v ten čas nachádzal pracovne na obecnom úrade. Ten v prípade problémov so žiakmi kontaktuje rodičov. "Nestihlo sa zavolať, riaditeľka mi volala, že už nemusím volať, lebo už volala žiačka rodičom," informoval vedúci hliadky.
Po príchode mamy sasa situácia vyostrila do takého rozmeru, až sa musela zavolať policajná hliadka. "Vyhrážala sa, dokonca jej dcéra potom na chodbe mi povedala, že mám umrieť," povedala riaditeľka. Matka toto tvrdenie odmieta.
Mama žiačky je naopak presvedčená, že jej dieťa bolo napadnuté a podala na riaditeľku trestné oznámenie, lenže to podala aj riaditeľka školy na samotnú mamu, dôvodom boli vyhrážky.
Učitelia pod tlakom
Z prieskumu Komenského inštitútu Centra environmentálnej a etickej výchovy Živica a Centra vzdelávacích analýz vyplýva, že učitelia sú pod neustálym tlakom a hodnotením spoločnosti a obdobie pandémie malo na ich psychiku výrazný vplyv.
Učiteľom sa najčastejšie zhoršila pracovná pohoda (46 percent) a duševné zdravie (41 percent). Riaditeľka Piaristickej spojenej školy sv. Jozefa Kalazanského v Nitre Marcela Jahnová reagujúc na tieto zistenia urobila v rámci Komenského inštitútu vlastný prieskum medzi pedagógmi.
"Vyšlo z neho, že naši pedagógovia sú pod veľkým stresom a najväčšou príčinou stresu sú komunikácia s rodičmi, riešenie problémov medzi žiakmi, nedostatok uznania, medziľudské vzťahy s kolegami a vlastný perfekcionizmus," uviedla Jahnová. Na to, aby sa učitelia cítili dobre, musia mať podľa riaditeľky vytvorený systém podpory.