Vývojári nového dielu videohernej série Mafia s podtitulom Domovina sa sústredili prevažne na príbeh, ktorý má vykresliť začiatky sicílskeho organizovaného zločinu na začiatku 20. storočia. Nová hra má v mnohých prípadoch odkazovať na predošlé diely a herne sa od nich nebude príliš líšiť.
Česi zo štúdia Hangar 13 pracovali prevažne na umeleckej podobe hry a na filmových zostrihoch. Podieľal sa na nej tiež rad tvorcov, ktorí stoja za populárnymi prvými dvoma dielami série. ČTK to povedal šéf českých pobočiek štúdií Hangar 13 Roman Hladík.
Mafia: Domovina vyjde na počítače 7. augusta a o deň neskôr aj na konzoly Xbox Series a Playstation 5. Hra bude mať český dabing a lokalizáciu.
Enzova cesta na vrchol
Hlavnou postavou novej Mafie bude mladík Enzo vyrastajúci v sírnej bani na Sicílii. Sníva o úteku a o novom lepšom živote. Po nehode dostane šancu pracovať pre miestneho šéfa podsvetia Dona Torrisiho a jeho rodinu. V prostredí, v ktorom hrajú hlavnú úlohu česť a intrigy a ktoré sicílsku mafiu často nútia k brutálnym riešeniam problémov, bude Enzo pre Torrisiho plniť množstvo úloh a postupne stúpať v rebríčku organizácie.
Hráči sa v úlohe Enza budú rozhodovať, či chcú riešiť situácie diskrétnejšou cestou a skôr sa sústrediť na plnenie úloh za pomoci nenápadného zakrádania, alebo sa radšej rovno pustia do ostrých prestreliek. Budú sa môcť voľne pohybovať po mape v autách či na koni, okrem hlavnej príbehovej linky ale nebude možné plniť žiadne vedľajšie úlohy.
Zamerali sa na hrateľnosť
„Po úspechu Mafia: Definitíve Edition sme sa rozhodli zamerať na hrateľnosť silno zameranú na príbeh. To znamená, že príbeh sa musí uberať stabilným tempom, pričom každá misia logicky vedie k ďalšej. Tento prístup je v súlade s tým, ako sme navrhovali prvý a druhý diel Mafie,” uviedol Hladík.
Novinkou je používanie nožov a duely s nepriateľmi. Ide o jednu zo sicílskych tradícií, ktorej zakomponovaním sa vývojári snažili hre pridať na autenticite. V novom diele Mafia bude možné využívať rôzne typy nožov s odlišnými schopnosťami a parametrami.
Práve začiatky mafie, ktorá sa začala na Sicílii formovať v 19. storočí a následne sa s začiatkom 20. storočia začala stávať fenoménom, by mali podľa Hladíka hráčom priblížiť korene štruktúr organizovaného zločinu. Predchádzajúce diely série boli zasadené do 30., 40. a 60. rokov 20. storočia.
Je to česká hra
Hangar 13 má štúdium v britskom Brightone, v Brne a v Prahe. V Brightone podľa Hladíka pracuje viac herných dizajnérov, v Česku je zastúpený väčší počet umelcov. Vzhľadom na to, aká veľká časť vývoja sa uskutočnila v Česku, možno podľa Hladíka považovať Mafiu: Domovinu za českú hru.
„Napríklad filmové materiály sa väčšinou tvorili v Českej republike pod vedením Tomáša Hřebíčka, jedného z veteránov série Mafia. V skutočnosti sa na vývoji Mafia: Domovina podieľa niekoľko ľudí, ktorí pracovali na pôvodnej Mafii a spolu s ďalšími, ktorí sa následne pripojili k vývoju Mafie II,” dodal Hladík, ktorý na predošlých dielach pracoval tiež.
Dlhá herná história
Hangar 13 vzniklo v roku 2014 ako dcérska spoločnosť 2K a v Brne a Prahe funguje pod názvom 2K Czech. Predtým sa české štúdio volalo Illusion Softworks a pracovalo na prvom a druhom diele série Mafia. V roku 2009 štúdio po tom, ako ho kúpili Američania, opustil hlavný dizajnér a scenárista prvých dvoch Mafií Daniel Vávra.
Neskôr pomáhal založiť štúdio Warhorse, ktoré vydalo dva diely historickej videohernej série Kingdom Come: Deliverance. Pod novým vedením štúdio spolupracovalo na vývoji tretieho dielu Mafie a prerábky prvého dielu s názvom Mafia: Definitíve Edition.