Mafia: Domovina2K Games, Hangar 13
StoryEditor

Vývojár novej Mafie: Je to v podstate česká hra, ktorá bude pripomínať predošlé diely. Sústredili sme sa najmä na príbeh

ČTK06.08.2025., 11:07h

Mafia sa vracia tam, kde to celé začalo - na horúcu Sicíliu začiatku 20. storočia. Nový diel s podtitulom Domovina má dabing, silný príbeh a českú pečať.

Lajkuj Brainee.sk na

Vývojári nového dielu videohernej série Mafia s podtitulom Domovina sa sústredili prevažne na príbeh, ktorý má vykresliť začiatky sicílskeho organizovaného zločinu na začiatku 20. storočia. Nová hra má v mnohých prípadoch odkazovať na predošlé diely a herne sa od nich nebude príliš líšiť.

Česi zo štúdia Hangar 13 pracovali prevažne na umeleckej podobe hry a na filmových zostrihoch. Podieľal sa na nej tiež rad tvorcov, ktorí stoja za populárnymi prvými dvoma dielami série. ČTK to povedal šéf českých pobočiek štúdií Hangar 13 Roman Hladík.

Mafia: Domovina vyjde na počítače 7. augusta a o deň neskôr aj na konzoly Xbox Series a Playstation 5. Hra bude mať český dabing a lokalizáciu.

​Enzova cesta na vrchol

Hlavnou postavou novej Mafie bude mladík Enzo vyrastajúci v sírnej bani na Sicílii. Sníva o úteku a o novom lepšom živote. Po nehode dostane šancu pracovať pre miestneho šéfa podsvetia Dona Torrisiho a jeho rodinu. V prostredí, v ktorom hrajú hlavnú úlohu česť a intrigy a ktoré sicílsku mafiu často nútia k brutálnym riešeniam problémov, bude Enzo pre Torrisiho plniť množstvo úloh a postupne stúpať v rebríčku organizácie.

Hráči sa v úlohe Enza budú rozhodovať, či chcú riešiť situácie diskrétnejšou cestou a skôr sa sústrediť na plnenie úloh za pomoci nenápadného zakrádania, alebo sa radšej rovno pustia do ostrých prestreliek. Budú sa môcť voľne pohybovať po mape v autách či na koni, okrem hlavnej príbehovej linky ale nebude možné plniť žiadne vedľajšie úlohy.

image

Kvízová lekcia z mafiánskej taliančiny. Porozumeli by ste metaforám a slovným spojeniam zločineckého podsvetia?

Zamerali sa na hrateľnosť

„Po úspechu Mafia: Definitíve Edition sme sa rozhodli zamerať na hrateľnosť silno zameranú na príbeh. To znamená, že príbeh sa musí uberať stabilným tempom, pričom každá misia logicky vedie k ďalšej. Tento prístup je v súlade s tým, ako sme navrhovali prvý a druhý diel Mafie,” uviedol Hladík.

Novinkou je používanie nožov a duely s nepriateľmi. Ide o jednu zo sicílskych tradícií, ktorej zakomponovaním sa vývojári snažili hre pridať na autenticite. V novom diele Mafia bude možné využívať rôzne typy nožov s odlišnými schopnosťami a parametrami.

Práve začiatky mafie, ktorá sa začala na Sicílii formovať v 19. storočí a následne sa s začiatkom 20. storočia začala stávať fenoménom, by mali podľa Hladíka hráčom priblížiť korene štruktúr organizovaného zločinu. Predchádzajúce diely série boli zasadené do 30., 40. a 60. rokov 20. storočia.

Je to česká hra

Hangar 13 má štúdium v britskom Brightone, v Brne a v Prahe. V Brightone podľa Hladíka pracuje viac herných dizajnérov, v Česku je zastúpený väčší počet umelcov. Vzhľadom na to, aká veľká časť vývoja sa uskutočnila v Česku, možno podľa Hladíka považovať Mafiu: Domovinu za českú hru.

„Napríklad filmové materiály sa väčšinou tvorili v Českej republike pod vedením Tomáša Hřebíčka, jedného z veteránov série Mafia. V skutočnosti sa na vývoji Mafia: Domovina podieľa niekoľko ľudí, ktorí pracovali na pôvodnej Mafii a spolu s ďalšími, ktorí sa následne pripojili k vývoju Mafie II,” dodal Hladík, ktorý na predošlých dielach pracoval tiež.

image

VIDEO Legendárna Mafia je späť. Nový diel vyzerá ako vysnívané pokračovanie, pozri, na čo všetko sa môžeme tešiť

Dlhá herná história

Hangar 13 vzniklo v roku 2014 ako dcérska spoločnosť 2K a v Brne a Prahe funguje pod názvom 2K Czech. Predtým sa české štúdio volalo Illusion Softworks a pracovalo na prvom a druhom diele série Mafia. V roku 2009 štúdio po tom, ako ho kúpili Američania, opustil hlavný dizajnér a scenárista prvých dvoch Mafií Daniel Vávra.

Neskôr pomáhal založiť štúdio Warhorse, ktoré vydalo dva diely historickej videohernej série Kingdom Come: Deliverance. Pod novým vedením štúdio spolupracovalo na vývoji tretieho dielu Mafie a prerábky prvého dielu s názvom Mafia: Definitíve Edition.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/zabava/hry, menuAlias = hry, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
05. december 2025 08:17