Archeológovia v Číne objavili tajný bunker v podzemí, v ktorom japonskí vedci vykonávali svoje experimenty.Ijele Speaks II.,Shibagoroco/Twitter

Dostávali injekcie s krvou chorých zvierat. Objavili bunker z druhej svetovej vojny, v ktorom vykonávali zvrátené pokusy

Nikola Michalkova31.05.2023., 10:00h

Archeológom v Číne sa podarilo objaviť bunker, v ktorom pôsobili japonskí vedci. Vykonávali tam hrôzostrašné pokusy.

Druhá svetová vojna si vyžiadala množstvo obetí, a to nielen na bojisku. Ako sa ukázalo, archeológovia v Číne odhalili tajný podzemný bunker, ktorý používali japonskí vedci. Vykonávali v ňom desivé experimenty na ľuďoch počas druhej svetovej vojny, uvádza sa na portáli Live Science.

Používala ho neslávne známa jednotka

Bunker, prezývaný ako „bunker hrôzy“, objavili neďaleko mesta Anda, ktoré sa nachádza v provincii Chej-lung-ťiang na severovýchode Číny. Používala ho neslávne známa jednotka 731 japonskej armády počas okupácie Číny v rokoch 1931 až 1945.

Postavený bol v roku 1941 a slúžil ako laboratórium, ktoré fungovalo do kapitulácie Japonska na konci druhej svetovej vojny. Považovalo sa za najväčšie výskumné pracovisko spomínanej jednotky, ale jeho presná poloha sa stratila a objavila sa až dnes. Jednotka 731 pôvodne začínala ako riadená jednotka verejného zdravotníctva, ale rýchlo rozšírila svoj výskum o biologické a chemické vojnové experimenty, na ktoré sa ako pokusné králiky využívali čínski, kórejskí, ruskí či americkí zajatci.

Pili jej krv z dorezaného tela, chceli ju zabiť. Žena psychologický experiment takmer neprežila

Vedci z Inštitútu kultúrnych pamiatok a archeológie provincie Chej-lung-ťiang uviedli, že objav „poukazuje na pretrvávajúce dedičstvo zverstiev jednotky 731 a ich vplyv na celosvetové úsilie zabrániť biologickej vojne.“

Niekoľko tisíc obetí

Samozrejme, experimenty sa nezaobišli bez niekoľko desiatok tisíc obetí, keďže zahŕňali testovanie granátov, bakteriálnych bômb, plameňometov či chemických zbraní. Pri týchto testoch zahynulo až 12 tisíc mužov, žien a dokonca aj detí. Zajatí ľudia v laboratóriu trpeli dehydratáciou, boli zabíjaní v rotujúcich odstredivkách, dostávali injekcie s krvou chorých zvierat, ožarovali ich röntgenovými lúčmi a držali ich v nízkotlakových komorách, až kým im nepraskli očné buľvy.

A to nebolo vôbec všetko, čo títo vedci spôsobili. Nad čínskymi mestami totiž jednotka pomocou nízko letiacich lietadiel zhadzovala morom nakazené blchy, vďaka čomu vypukla epidémia, ktorá zabila niekoľko stoviek tisíc ľudí.

Archeológom sa podarilo čiastočne odhaliť štruktúru v tvare písmena U s dĺžkou približne 33 metrov a šírkou 21 metrov. Dnu ešte nevstúpili, a preto sa úplne presný účel objavených priestorov ešte nepodarilo určiť, ale kategorizovali miesta, ktoré slúžili ako laboratóriá, pozorovacie a pitevné miestnosti, cely na zadržanie, kasárne, garáže, kúpele, jedálne či studne.

Dôkazy utajili

Samozrejme, po kapitulácii Japonska USA utajilo dôkazy o zvrátených a desivých experimentoch. Okrem toho mnohým vedúcim predstaviteľom jednotky 731 výmenou za ich výskum ponúkli imunitu voči stíhaniu za vojenské zločiny. Množstvo z utajených informácií sa dostalo do Fort Detricku v Marylande, centra amerického programu biologických zbraní počas studenej vojny v rokoch 1943 až 1969.

Archeológovia budú aj naďalej pokračovať vo vykopávkach a získavať tak ďalšie informácie o jednotlivých miestnostiach stavby a o tom, ako tento desivý bunker vlastne vznikol. Už teraz je ale jasné, že príčinou jednotky 731 prišlo o život množstvo ľudí neľudským a zvráteným spôsobom.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false