Stav slovenských železníc je v žalostnom stave a mnohí ľudia, ak majú možnosť, sa už ceste vlakom preto vyhýbajú. Na niektorých trasách stále jazdia zastarané vlakové súpravy, ktoré už svoj čas majú už dávno za sebou. Železničná spoločnosť Slovensko sa síce snaží trate modernizovať, stále to nie je na potrebnej úrovni, aby si ľudia volili cestu vlakom a nestratili pri tom nervy a svoju trpezlivosť.
Najnovšie na západnom Slovensku pribudnú štyri nové vlakové súpravy, ktoré cestujúcim sľubujú moderné vybavenie a rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, ako informuje portál sme.sk. Otázne však je, či sú koľajnice vôbec prispôsobené na takúto rýchlosť. Nové súpravy ZSSK kúpila za 77 miliónov eur od výrobcu Stadler.
Už pri ich skúške, ktorá sa konala 18. júla minulého roka, došlo k nehode, pri ktorej sa dve súpravy poškodili. Jednu z nich musel dodávateľ opraviť z náhradných dielov, tá druhá si vyžadovala oveľa väčšie opravy. Na slovenské koľajnice sa súpravy dostávajú až dnes, ale zatiaľ len tri z nich. Tú štvrtú dodajú v novembri tohto roka.
Nové a vybavené
Vlaky sa skladajú celkovo zo šiestich vozňov. Bude sa v nich nachádzať informačný systém, pripojenie Wi-Fi, kamery, systém počítania cestujúcich a klimatizácia. Do druhej triedy sa v každej súprave zmestí 530 cestujúcich, prvá trieda odvezie okolo 30 ľudí.
Premávať budú na trase Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín. Prvá vlaková súprava premiérovú cestu začne vo štvrtok 15. februára z Nových Zámkov do hlavného mesta.