Počas Prideu môžeš za symbolický jeden cent absolvovať konzultáciu so psychológom.Bernadett Szabo/Reuters
StoryEditor

Mladí sa boja, musíme na tom pracovať. KFC a Wolt umožnia počas Pride weeku konzultácie so psychológom

red21.07.2023., 09:00h

Na Slovensku je dlhodobo problémom akceptácia LGBTI+ komunity. Podľa prieskumu, ktorý realizovala iniciatíva Inakosť, takmer 50 percent respondentov a respondentiek nepovedalo svojmu otcovi o tom, že patria k LGBTI+.

Lajkuj Brainee.sk na

Viac ako 36 percent zapojených uviedlo, že zažili negatívne komentáre na pracovisku smerom k iným kolegom, ktorí patria do kvír komunity. Výsledky prieskumu si môžeš prelustrovať TU.

Z výsledkov je zrejmé, prečo majú ľudia patriaci do tejto komunity pochybnosti. Váhajú, či povedať o svojej orientácii alebo sexualite svojej rodine, priateľom a kolegom. KFC ich spolu s Woltom preto vyzýva, aby vymenili tento bucket pochybností za bucket lásky. Počas Pride weeku im sprístupnia konzultácie so psychológom z organizácie Ksebe, ktorá sa venuje práve aj téme coming-outu. 

image

Wolt priniesol zaujímavé štatistiky za rok 2022.

Archív/

„Intenzívne vnímame problémy, ktoré musia ľudia z komunity LGBTI+ denne na Slovensku riešiť. Nie je nám to ľahostajné, pretože mnohí znich sú z nášho blízkeho okolia avneposlednom rade aj priamo naši zákazníci. Spoločnosť KFC dlhodobo komunikuje myšlienku tolerancie, rovnosti a slobody. Z toho dôvodu sme sa rozhodli vymyslieť aktivitu, kde počas Pridu poskytneme týmto ľudom priestor na konzultáciu s odborníkom,“ hovorí o zapojení sa do Dúhového Pridu v Bratislave Barbora Čermáková, marketingová manažérka KFC. 

Ako to funguje? 

Záujemcovia o konzultáciu si pri objednávke z KFC prostredníctvom platformy Wolt vložia do košíka položku s názvom „Bucket of Love“ za symbolickú cenu 0,01 €. Wolt následne poskytne telefónne číslo psychológovi, ktorý zákazníkovi zavolá v ním preferovanom termíne. Podrobné informácie nájdete na instagramovom profile @kfc_sk. 

„Otvorenosť, rešpekt a podpora komunity LGBTQIA+ je hlboko v DNA Woltu, Slovensko nie je výnimkou. Možnosť podať, spolu s naším partnerom KFC, pomocnú ruku v takom dôležitom okamihu, akým je coming-out, je pre nás preto samozrejmosťou,“ hovorí Jana Jarošová, manažérka komunikácie spoločnosti Wolt. 

image

Detská psychiatria je preplnená. Na našej strednej sa bežne dvaja chalani držia na chodbe za ruky, hovorí školská psychologička

Začať svoje pochybnosti riešiť otvorene a pritom v úplnej anonymite vnímajú ako kľúčové. Preto sa budú konzultácie odohrávať po telefóne - terapeut nedostane žiadne meno, iba mobilné číslo, na ktoré zavolá, a po rozhovore ho ihneď vymaže. 

„U nás v organizácii ksebe je téma LGBTQIA+ zakorenená hlboko v našej DNA a často sa jej venujeme a otvárame ju. Či už z pohľadu, ako pristupovať k svojej orientácii, ako to spracovať, najmä vtedy ak reakcie okolia nie sú veľmi prijímajúce, ale zároveň sa snažíme ľudí edukovať, vysvetľovať a tým ich motivovať k vzájomnému rešpektu a úcte jeden k druhému. V správach na sociálnych sieťach nám pomerne často skončia otázky, najmä od mladších ročníkov, ako sa majú vyrovnať s tým, ak ich okolie neprijíma. Práve preto sme veľmi radi, že máme príležitosť participovať na aktivite značky KFC a prispieť tak malou troškou pri budovaní rešpektujúcej a prijímajúcej spoločnosti,“ tvrdí Magdaléna Mihálová, CMO ksebe.sk 

 

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/spolocnost/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
29. apríl 2024 06:17