Vieš ako sa máš starať o bradu? Možno ti poradia Adriana s Martinom, ktorí predávajú práve takúto kozmetiku. Ide o ekologické produkty, za ktorými stoja dlhoroční partneri Adriana Tomajková a Martin Tarasovič, vystupujúci ako „Beauty and the Beard of BeardedTales“.
„Podnetom pre vytvorenie značky bola moja ´vrtuľa v riti´ a láska k dizajnovým produktom a značkám s myšlienkou, no taktiež Martinova túžba po organických a ekologických produktoch pre svoju bradu,“ spomína Adriana. Tých bolo v čase vzniku BeardedTales na trhu skutočne nedostatok. „Zároveň sme však obaja chceli prinavrátiť aj poriadnu dávku mužnosti do sveta a harmóniu do domácnosti. Muž bude pyšný na svoju bradu a žena, že o bradu je postarané a neprekvapí ju zvyšok nedeľného obeda v nej,“ smeje sa.
Obaja túto značku rozvíjajú popri svojej primárnej práci. BeardedTales sa jednoducho venujú po večeroch či cez víkendy. Adriana pôsobí v PR oblasti a marketingu, Martin je úspešný senior developer v nadnárodnej spoločnosti. Keďže tieto profesie spolu nesúvisia, vďaka značke BeardedTales sa stali partnermi aj v biznis sfére.
Každý si nájde svojho hrdinu
Základom celého konceptu značky sú traja bradatí hrdinovia, bojujúci za návrat mužnosti - Hipster, Viking a Gentleman. Do týchto troch kategórií rozdelili aj svoje kozmetické výrobky. „Snažili sme sa vytvoriť charakterovo úplne odlišných hrdinov, aby sa každý zákazník dokázal stotožniť s niektorým z nich a bol taktiež súčasťou bradatých príbehov - BeardedTales. Produkty sú svojim zložením identické – všetky tri mydlá majú rovnaké zloženie, to isté platí aj o olejoch. Líšia sa len vo vôňach,“ vysvetľuje Adriana Tomajková.
Tak napríklad, pre Hipstera je typické vyraziť do ulíc veľkomesta na svojom retro bicykli a vychutnať si obľúbený Flat White alebo ovocnú limonádu v nejakej útulnej a alternatívnej kaviarni. Každý gurmánsky zážitok musí zachytiť na svoj iPhone a zdieľať naprieč všetkými sociálnymi sieťami, kde je náruživým zberateľom lajkov. „K Hipsterovej charakteristike, ktorý energicky a sviežo prefrčí ulicami, nám najviac pasovala svieža citrusová vôňa, doplnená o mätu, bergamot a rozmarín,“ dopĺňa Adriana.
V prípade Gentlemana ide o náruživého muža, ktorý si získa priazeň každej dámy. Dokáže to vďaka svojmu šarmu, elegancii či zrelosti. „Vždy nasleduje jej kroky až na romantické miesto, kde pod holým nebom spoločne sledujú nočnú oblohu (a možno sú holí aj oni). Gentleman svojou vôňou santalového dreva v kombinácií s cédrovým drevom, tujou a anízom, dostane do kolien každú ženu,“ opisuje Adriana.
„No mužnosť v omnoho väčšom meradle, je určite na mieste pri treťom z našich hrdinov, Vikingovi. Bojovník zo severských lesov sa cíti najlepšie v chladných horách, dobýjajúci neustále ďalšie a ďalšie vzdialené územia, ktoré dokáže plieniť vďaka skvelej stavbe vikingských lodí. Chladný vietor tohto hrdinu nezlomí a jeho silu podporí závan vône eukalyptu, šalvie a severských borovicových lesov.“
Hydratácia je dôležitá
Podľa Adriany by si každý chlap mal bradu, tento „módny doplnok“ užívať. Brade sa rozhodne treba venovať aspoň tak, ako vlasom. Počas dňa sa v nej totiž zachytáva prach, zvyšky jedál či nápojov. „Umývanie brady by preto malo byť každodennou rutinou. Mydlá na bradu pokožku nevysušujú, naopak pôsobia presne opačne, dostatočne ju hydratujú a zvlhčujú. Koža sa tak zbaví toxínov, vyzerá zdravšie a pravidelné používanie mydla dokáže podporiť aj rast chĺpkov,“ varuje zakladateľka značky.
Možno tomu nebudeš chcieť veriť, no najdôležitejším kozmetickým produktom na fúzy je olej. Vďaka nemu budú zdravé, hydratované a žiarivé. „Je taktiež veľmi dôležitý na začiatku, v počiatočnej fáze rastu brady, pretože mnoho mužov odradí svrbenie pri raste. Brada po používaní oleja vyzerá upravene, pod kontrolou, krásne sa leskne, je mäkká a bonusom je príjemná vôňa, ktorá poteší najmä sexi polovičky bradáčov. Častá aplikácia oleja je nevyhnutná najmä počas horúcich letných dní, aby bola brada aj pokožka dostatočne hydratovaná. Nezabúdajte však aj na hydratáciu zvnútra, máme na mysli vodu, možno nejaké to pivko (dve, tri, …),“ dodáva Adriana.
Muži sa s bradatými hrdinami stotožňujú
Obom rozhodne nie je ľahostajná ani otázka udržateľnosti, výrobky balia do ekologických balení. Využívajú zásadne recyklovaný materiál. Celú objednávku zmestia do papierových vrecúšok, do recyklovaného papiera balia aj mydlá. Aj ich tričká sú z prírodných materiálov, na výrobu odevu používajú sto percentnú bavlnu. Na kozmetiku zas využívajú výlučne prírodné zložky.
„Všetky oleje sú tvorené na rovnakom základe a líšia sa len esenciálnymi olejmi, ktoré sú svojimi kombináciami vždy charakteristické pre niektorého z našich hrdinov. Základom olejov je jojobový olej, hroznový, argánový, mandľový a ricínový olej, pričom tento základ je navyše doplnený o vitamín E a spomínané esenciálne oleje. Rovnako je to aj pri mydlách, všetky majú rovnaký základ a líšia sa vo vôňach v podobe esenciálnych olejov.“
Často sa stretávajú aj s tým, že sa zákazníkom páči najmä obal produktov a dokážu sa stotožniť aj s niektorým z uvedených bradatých hrdinov. Dokonca aj ženy niekedy volia pri nákupe toho hrdinu, ktorý sa najviac možno vizuálne alebo osobnostne podobá ich partnerovi. „Máme však aj množstvo pozitívnej spätnej väzby k účinkom produktov na samotnú bradu. Veľmi nás teší, keď pomocou produktov dosiahnu zákazníci to, po čom túžia a neustále sa k nám vracajú.“
Väčšina mužov, ktorí si produkty kupujú, inklinuje skôr k Vikingovi. Naopak ženy dostáva do kolien najmä rad s názvom Gentleman. „Možno si takého jedného doma želajú a kúpou produktov chcú niečo naznačiť... Ktovie,“ dodáva Adriana.