V druhom štvrťroku 2025 dosiahol Pinterest 578 miliónov mesačne aktívnych užívateľov, čo je medziročný rast o 11 percent. Podľa CEO Billa Readyho tvorí Gen Z už viac ako 50 percent komunity a práve táto skupina je hnacím motorom zmien na platforme, píše portál Antiyoutuber.
Smerom k miliarde
„Našli sme náš najlepší product-market fit v histórii tým, že sme sa stali personalizovaným nákupným miestom pre užívateľov a AI-powered výkonovou platformou pre inzerentov,“ hovorí Ready. Rast popularity sa odrazil aj vo finančných výsledkoch. Tržby stúpli o 17 percent na 998,2 milióna dolárov, čistý zisk dokonca o 336 percent na 38,8 milióna.
Firma navyše očakáva, že v treťom štvrťroku prekročí hranicu miliardy dolárov v tržbách. „Nikdy som nebol sebavedomejší, pokiaľ ide o schopnosť Pinterestu doručiť výsledky pre našich užívateľov aj inzerentov,“ dodáva Ready.
AI v hlavnej úlohe
Kľúčovú úlohu v raste zohráva umelá inteligencia. Pinterest spustil vlastný generatívny model na vyhľadávanie, vyvinutý interne, ktorý dokáže odporúčať relevantnejší a personalizovanejší obsah.
„Vďaka sofistikovanosti modelu a šírke obsahu, na ktorom je trénovaný, vie ponúkať používateľom presne to, čo ich zaujíma, a zároveň podporuje objavovanie nového,“ vysvetľuje Ready. AI zároveň pomáha udržať feed čerstvý, aby používatelia vždy objavovali nové nápady a trendy.
Portál Antiyoutuber patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.