? Zhrnutie pre tých, ktorí rýchlo scrollujú:
- Gen Z sa odkláňa od obrazoviek - rastie záujem o prírodné retreaty, čitateľské kluby a digitálny detox.
- V móde sa vracia boho štýl, háčkované kúsky a estetika leta 2015.
- Interiérovým trendom vládnu thriftované dekorácie a vidiecke chalupárske štýly.
- Farbou leta je dill green, v beauty sfére letí astrologický make-up a chladné tóny.
Zatiaľ čo posledné roky sa niesli v znamení digitálnej posadnutosti, tento rok mladá generácia otáča kurz. Tohtoročnú sezónu ovládnu čitateľské retreaty, prírodné kúpele a interiéry v štýle vidieckych chalúp, pričom vyhľadávanie výrazov ako nápady na digitálny detox a vision boardy s detoxom vzrástlo o 72 a 273 percent, píše portál Antiyoutuber.
Generácia Z túži „touch grass“, ako hovorí anglický internetový slang - teda odložiť telefón a znovu sa spojiť s realitou. S tým súvisí aj masívny nárast záujmu o retreaty, ručnú tvorbu a návrat k prírode.
„Od háčkovanej boho módy cez krásu v chladných tónoch až po roztomilé ručné projekty - leto 2025 bude o skúšaní nových vecí aj oživovaní starých tradícií, napríklad estetiky leta 2015,“ uvádza Pinterest vo svojom reporte.
Domov ako rustikálne útočisko
Domovy sa podľa Pinterestu menia na rustikálne útočisko. Trendy sú vintage dekorácie, thrift shopping a vidiecky štýl – tzv. farmhouse cottage interiors zaznamenal nárast o 370 percent. Návrat k udržateľnosti a estetike Marthy Stewart naznačuje, že doma sa tento rok nielen žije, ale aj tvorí. Snívajú o tom hlavne tí, ktorí vymenili open space za otvorenú záhradu.
Generacia Z si obľúbila dekorácie z druhej ruky, čím vyjadruje záujem o jedinečné kúsky a zemitú farebnosť aj textúry, ktoré sa v takýchto predmetoch často objavujú.
Pinterest hlási masívny nárast záujmu o thrifted home decor - teda dekorácie z druhej ruky. Vyhľadávanie tohto výrazu vzrástlo o neuveriteľných +488 percent, čo dokazuje, že Gen Z túži po autentických, udržateľných a osobitých interiéroch. Hľadajú konkrétnu inšpiráciu ako thrift decor ideas (+681 percent), thrifted kitchen (+626 percent), alebo napríklad thrifted home decor DIY ideas (+645 percent). Obľúbené sú aj výrazné doplnky ako trinket shelves (+335 percent) a útulné detaily do izieb (thrifted room decor +376 percent).
Cestovanie sa mení z honby za destináciami na vnútorný pokoj. Pinterest hlási +72 percent pri výrazoch ako nature retreat a +265 percent pri book club retreat ideas. Namiesto selfie pri bazéne prichádza chvíľa s knihou na deke pod stromom. Offline escapismus v najlepšej podobe - kombinácia literatúry, zelene a detoxikačných nápojov, ktorých popularita taktiež stúpa (+566 percent).
Horské destinácie
Do popredia sa dostáva aj trend Summer Peak Travel, ktorý volí horské destinácie ako nový spôsob, ako „vypnúť“. Pinterest hlási nárast záujmu o Appalachian mountains aesthetic (+332 percent) a Kilimanjaro mountain (+221 percent). Vyhľadávajú sa outfity na túry (aesthetic hiking pictures +225 percent, hiking outfit men summer +69 percent), a to ako štýlové, tak praktické – pre ženy aj mužov.
„Estetické túry, dych vyrážajúce výhľady a ticho hôr predstavujú ideálnu kulisu pre odpojenie sa od digitálneho sveta a znovunapojenie na Zem,“ dodáva Pinterest.
Tento rok frčí nostalgia po roku 2000 aj lete 2015. Gen Z znovu objavuje bohémsku estetiku – boho chic summer outfits vzrástli o +1071 percent, crochet micro shorts o +1393 percent a crochet short dresses dokonca o +2030 percent. K tomu patria aj doplnky – háčkované tašky, čelenky a opasky.
Dill Green
Farbou leta sa podľa Pinterest Palette stáva Dill Green, jemne zemitý tón inšpirovaný bylinkami. Vyhľadávanie ako green jeans outfit for women (+1627 percent) alebo green sequin skirt outfit (+601 percent) ukazujú, že zelená tento rok dominuje.
A čo make-up trendy? „Letné beauty trendy tohto roku sú o prepojení osobného štýlu a nebeskej inšpirácie - generácia Z stále viac vyhľadáva astrologický make-up. Každé znamenie zverokruhu sa odráža v špecifickom make-up looku - ohnivé tóny pre Baranov, upokojujúce odtiene pre Rakov alebo žiarivá energia pre Levy.”
Make-up sa stáva osobný aj hviezdne inšpirovaný. Do popredia sa dostáva aj cool-toned beauty - blue eyeshadow palette (+970 percent), baby blue cat eye nails (+909 percent) alebo red eyeshadow palette (+1587 percent) prinášajú osviežujúcu farebnú zmenu.
Portál Antiyoutuber patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.