PETA
StoryEditor

Organizácia za práva zvierat predáva odevy a doplnky z „ľudskej kože”. Kampaň má ľuďom otvoriť oči

Miroslav Kamody01.12.2021., 15:00h
Organizácia za práva zvierat PETA spustila nechutne vyzerajúcu kampaň, v ktorej zaútočila na obchody, ktoré predávajú kožené výrobky.
Lajkuj Brainee.sk na

S organizáciou PETA - Ľudia za etické zaobchádzanie so zvieratami - sa na Slovensku až tak často nestretávame. To však neznamená, že by sme ju mali ignorovať. Tentokrát totiž prišla s mimoriadne silnou kampaňou, ktorú môžeme právom zaradiť medzi najlepšie tohto roka. 

PETA v nej jasne odkazuje na obchody, ktoré vo veľkom predávajú kožené výrobky. Ako informuje New York Post, satirický internetový obchod sa nazýva „Urban Outraged“, čo je jasná narážka a slovná hračka na populárny obchodný dom Urban Outfitters, a obsahuje množstvo predmetov, ktoré sú údajne vytvorené z častí ľudského tela. 

Znechutiť a otvoriť oči

Je samozrejme úplne zrejmé, že nejde o skutočnú kožu človeka. Na druhú stranu celý projekt vyzerá natoľko reálne, že ľudí dokáže poriadne znechutiť. A to je koniec koncov presne to, o čo PETA v tejto kampani išlo. 

Oblečenie z ľudskej kože PETA

​V tlačovej správe je oblečenie opísané ako „vyrobené z najjemnejšej kože – ktorá na druhý pohľad odhaľuje ľudské tváre na bundách, ľudské zuby na topánkach a ľudskú krv vytekajúcu z tašiek“. Jeden slogan z kampane znie napríklad: „Móda, ktorá sa odváži položiť otázku ‚Koho máš na sebe?‘.“

„Kravská koža jej patrí samotnej krave a na bitúnku pociťuje strach a bolesť rovnako ako vy alebo ja,“ uviedla vo vyhlásení pre The Post výkonná viceprezidentka organizácie PETA Tracy Reimanová.

Kufor z ľudskej kože PETA

Osobné príbehy ľudí, z ktorých je oblečenie

Položky predávané na Urban Outraged majú mená „zabitých ľudí“, ktorých orgány boli použité na „výrobu“ tovaru, pričom mnohé z nich si zachovali časť svojej telesnej podoby, ako napríklad kufor zdobený ľudskými bradavkami.

Napríklad „Richard Loafers“ boli vyrobené od fiktívnej osoby menom Richard, ktorý bol „pripravený obetovať sa, aby ostatní mohli vyzerať čo najlepšie“, uvádza kampaň.

Opasok z ľudskej kože PETA

„PETA Urban Outraged vyzýva nakupujúcich, aby videli jednotlivca za každým kúskom zvieracej kože na regáloch a regáloch obchodov,“ uzavrel Reimanová. Kúsky z internetového obchodu nie sú na predaj a sú len digitálnymi ilustráciami. 

Samotný web je však natoľko prepracovaný, že sa na ňom nachádzajú aj recenzie zákazníkov„V skutočnosti nie som typ na topánky, ale som rád, že Meg bola, pretože sú to tie najlepšie topánky, aké som kedy mal,“ píše sa v jednej. Okrem toho na webe nájdeš Afterlife Collection, ktorá ponúka možnosť premeniť svojich zosnulých blízkych na odevy.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/moda, menuAlias = moda, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
24. november 2024 13:16